Bukefalos 28 år!

Hjälp - mailbombad!!!???

S

Sveipur

Har under en halvtimme fått minst ett mail i minuten från en och samma person (någon jag känner väl). Har jag fått in virus? Hjälp, vad gör jag???
 
Sv: Hjälp - mailbombad!!!???

1. Ring och fråga människan vad/om hon gör för något

2. Kolla ditt virusskydd

eller omvänd ordning :idea:
 
Sv: Hjälp - mailbombad!!!???

Lite sent att kolla virusskyddet nu :crazy:. Kan inte få tag på honom och han kan förmodligen inte göra något åt det just nu om han har virus :confused:.

Jag har har lagt in adressen som skräppost, men kan min inbox krascha om skräppostmappen blir full???
 
Sv: Hjälp - mailbombad!!!???

troligt är att din vän har drabbats av virus. inte du. du får en del av kakan kanske - genom att bli spammad vilket kan vara virusets huvuduppgift - att ta sig in hos någon och skicka vilket belastar både denes isp och mottagare. blockera vännens mail genom att "ta bort från server". kolla så att inte du själv skickar för säkerhets skull.
 
Sv: Hjälp - mailbombad!!!???

om det bara är 1 i minuten så gör han nog det med flit. börjar det ramla in 100-200 i minuten så är det nog en mailbombare...
 
Sv: Hjälp - mailbombad!!!???

Baka_kun skrev:
om det bara är 1 i minuten så gör han nog det med flit. börjar det ramla in 100-200 i minuten så är det nog en mailbombare...

Det kom nog 2-3 st i minuten under en timmes tid. Oh nej, han gör det definitivt inte med flit ;). Jag chansade och skickade ett mail om att jag trodde att han fått virus och då slutade det. Innan dess hann det komma ca 20 st till som hamnade i skräpposten eftersom jag lagt in hans adress där.

Däremot har min Norton Antivirus dragit igång en körning. Vet inte om det startat p g a detta:confused: Nåja, nu har jag lärt mig något nytt idag. Kanske :angel:
 
Sv: Hjälp - mailbombad!!!???

honung skrev:
troligt är att din vän har drabbats av virus. inte du. du får en del av kakan kanske - genom att bli spammad vilket kan vara virusets huvuduppgift - att ta sig in hos någon och skicka vilket belastar både denes isp och mottagare. blockera vännens mail genom att "ta bort från server". kolla så att inte du själv skickar för säkerhets skull.


"ta bort från server" - oj, hur gör man det :o

Det enda jag hittar är "ta bort ett ID-nummer". Är det det du menar? Var hittar jag isåfall ID-nummret?

Jättetacksam för svar.
 
Sv: Hjälp - mailbombad!!!???

Skapa en "regel" i ditt e-postprogram. Brukar finnas under "verktyg" och "skapa regel". Behöver inte gå via virusprg. Där kan du välja regler för hur dina mail ska hanteras i e-postprogrammet - vilka mappar det ska hamna i osv.
 
Sv: Hjälp - mailbombad!!!???

Det var inget virus! Hans dator var överbelastad och han har tagit bort "ett par tusen" mail. :bump:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 327
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag sitter med en skoluppgift och försöker hitta i Norges jordbrukslagar (bidrag osv). Jag har mailat landbruksnågonting för att be om...
Svar
17
· Visningar
872
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Pratade med en närstående som fått kämpa så mycket för att få hjälp med misstänkt endometrios, utan resultat. Kan tilläggas att hon är...
Svar
12
· Visningar
906
Senast: EmmaBovary
·
IT & mobiler Jag har de sista veckorna fått minst ett mail i veckan från Linkedin att jag har en ny inbjudan. Men det finns aldrig några inbjudningar...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp