Hjälp med anpassning av skygglappar

prunella

Trådstartare
Okey, nu då så har jag fått hem min holländska pålle, har nu ridit honom i ca tre veckor och det börjar bli dags att prova körningen, men så var det då det här med skygglappar, jag har ju aldrig kört med dessa och vet på så vis inte helt säkert hur de skall anpassas i höjd och så, skulle ni kunniga vilja vara så vänliga o hjälpa mig med detta, kanske har ni någon bra bild där man kan se lite hur det skall sitta för att vara bekvämt och bra för pållen.
Tack på förhand
 
Sv: Hjälp med anpassning av skygglappar

Har int skygglappar så jag kan int hjälpa dig,kompis. :banana:
 
Sv: Hjälp med anpassning av skygglappar

piff_puff2 ...det var väl originellt. :)

Skygglapparna ska/kan sitta 2/3 ovanför ögats nedersta "kant". Och givetvis ut från ögat så att hästen kan blinka obehindrat och inte riskerar få den i ögat. Du har väl skygglappar med ståltråd i så du kan böja dem hur man behöver. De ska även vara skålade.

Vad var det nu för holländsk häst? Har den tävlat körning i holland eller var den bara inkörd där?

/jenny
 
Sv: Hjälp med anpassning av skygglappar

jo men så blev piff_puff2 banned snabbt med...
 
Sv: Hjälp med anpassning av skygglappar

Hästen är en Frieserhäst som är inkörd i Holland, och enbart körd med skygglappar, så jag vill nog börja så..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 556
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 795
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp