Bukefalos 28 år!

Hjälp med Azalea. Hon dör för mig?

Fagelnos

Trådstartare
Har en Azalea här hemma som står i det ljusaste och svalaste rummet vi har i huset dvs sovrummet som blir max 17 grader dagtid (lägre nattetid) då de på blomsterlandet sa hon måste stå svalt. Ingen direkt sol men den står ljust på våran byrå 1 meter ifrån fönstret.

Jag vattnar den regelbundet som man ska göra med en azalea, vad jag läst, då de är rätt törstiga. Men trots detta har alla blommor skrumpnat och torkat så nu sitter inte en enda blomma kvar, löven slokar och torkar en efter en för att sedan falla av.

Fick rådet om att sätta den i blöt i 2 timmar så den riktigt fick suga i sig och gjorde det någon vecka sen men det hjälpte inte.

Jag kan heller inte plantera ut den dels för att det fortfarande är snö och minusgrader ute men också för att i detta område får man inte ha något ifred, barnen kommer bara riva upp den i rabatten eller så är någon vuxen där och knycker upp den.

Jag håller på att förlora min azalea. Hjälp mig. Vad kan jag göra?:cry:
Aldrig haft en Azalea förut.

cbb10a732214290cd5d753f296a2034c-d4vkqkg.jpg
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Efter första sommaren med terass så börjar det ju bli dags att fundera på hur jag ska få blommorna att överleva vintern. Har en...
Svar
0
· Visningar
1 888
Trädgård & Växter Har ett antal växter här hemma som har mått alldeles prima hur länge som helst.. Hade dock en Orkidée som var lite hängig i bladen så...
Svar
4
· Visningar
1 600
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp