Hjälp med färg-kombo

BernT

Trådstartare
Jag ska beställa ett ull eller bäver ländtäcke från Exklusiv, men behöver lite hjälp med färgerna. Jag kombinerar ihop lite vadsomhelst annars och så ser det förjävligt ut sen :p
Jag tänkte ta brun med marinblå och vitt kantband och med marinblå brodyr, vad tror ni?
Eller petroleumgrått med samma kantband o brodyr.
Hästen är brun och har svarta lädergrejer.
Vad blir finast? Kanske en helt annan kombo?
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

Jag hade inte tagit den bruna färgkombinationen faktiskt...

Till våra svarta grejor har vi svart täcke med grå och vit kant. Alternativet kan också vara grått med svart och vit kant. Men jag är extremt nojjig med matchningen.
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

Jag skulle tagit ett marinblått, ganska vanligt iof men det blir sällan fult eftersom marinblått passar ihop med nästan alla färger :idea:

Såg ett marint Mias på globen med en röd passpoil o det var supersnyggt! Annars är ju vit/guld/silver (en av dem alltså:D) pp också stilrent. Jag har ett marinblått med brunt kantband o ljusblå pp o det är snyggt! Fast då måste man verkligen ha rätt färger...
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

Smart, marinblått it is.
Men typ guld och vit som kantband och guldbrodyr? Eller blir det skrikigt? :p

Kom på, ska jag ta bäver eller ull?
Har både ett ländtäcke och skrittäcke som är vattentätt redan så ull kanske.
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

Jag hade tagit ett ull, tycker de är mer användbara, de står ju emot lite regn också.
Marinblått-guld pp - marint kantband och guld brodyr skulle jag tagit, vit kant hade blivit smutsigt efter en timmes användande o efter det smutsgrå :D
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

*KL*
Marinblått är fult på bruna hästar. Detsamma gäller grått.
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

:crazy: ?
jag har i stort sett enbart marinblått, svart och beige till min bruna. Han passar ypperligt i det.
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

tänkte bara informera om du nte redan vet så är exclusives ull lövtunn inte i närheten som mias.

jag själv älskar brunt. men marinblått är fint!!
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

Åh det lät ju inte så kul, verkligen jätte-jätte tunn eller?
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

:crazy: ?
jag har i stort sett enbart marinblått, svart och beige till min bruna. Han passar ypperligt i det.

Smaken är olika.

Till TS: Jag tycker att det skulle vara snyggt med t ex beige eller brun kant och passpoal i guld eller vitt om du ska ha ett brunt täcke.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp med färg-kombo

Ja, alltså behöver du inte säga att det är fult, du kan säga att DU tycker att det r det :p ?
 
Sv: Hjälp med färg-kombo

Jag har ett marinblått ulltäcke från Exklusiv, jag är supernöjd med mitt :) är nog inne på tredje vintern med mitt täcke nu och det funkar alldeles ypperligt. Väldigt bra passform också måste jag säga.

Mitt är marinblått med guldpp och guldbrodyr på, det är mitt namn som är broderat på det. Kanske inte någon färg som sticker ut så mycket direkt men det är snyggt för nästan alla hästar i de färgerna.

Ska du ha brunt skulle jag nog ta typ brunt med beig kantband och guldpp.
Eller kanske marinblått med ljusblå kant och silverpp.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: cewe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Äldre Jag är ute efter en fin höstjacka då jag har hamnat i en liten svacka där jag känner mig rätt så ful. :/ just nu har jag en...
2
Svar
24
· Visningar
2 239
Senast: Lurvidur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 149
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp