Hjälp med internet?

Buck

Trådstartare
Jag vill ha Internet för att kunna se Netflix och Viaplay på Tv:n har inget telejack eller ngt i lägenheten så att man kan ha fast bredband. Är då mobilt vad jag förstått som man får ha.
Men jag har ingen koll öht på sånt här :(.
Finns det i Wifi format så man kan ha till mobilen också eller är det som när det först kom? Med bara en USB sticka man har i datorn?
Hur mycket surf behövs för en film om dagen typ? (Eller två filmer varannan dag ;))
Här en gammal tv så ska få köpa en Apple tv av min syster så långt är jag med men annars är det helt okänt vatten för mig :/.

Hur tar man reda på vilket abonnemang som har bäst täckning där jag bor?
 
Jag har jobbat på flera ställen där vi haft mobilt. Med wifi för elever och personal. Man skaffar en router som ger wifi helt enkelt.
 
Jag vill ha Internet för att kunna se Netflix och Viaplay på Tv:n har inget telejack eller ngt i lägenheten så att man kan ha fast bredband. Är då mobilt vad jag förstått som man får ha.
Men jag har ingen koll öht på sånt här :(.
Finns det i Wifi format så man kan ha till mobilen också eller är det som när det först kom? Med bara en USB sticka man har i datorn?
Hur mycket surf behövs för en film om dagen typ? (Eller två filmer varannan dag ;))
Här en gammal tv så ska få köpa en Apple tv av min syster så långt är jag med men annars är det helt okänt vatten för mig :/.

Hur tar man reda på vilket abonnemang som har bäst täckning där jag bor?

Du har inget i antennuttaget till TV:n heller?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag måste skaffa mig ett bredbandsabonnemang inför kommande flytt. Jag har bott senaste åren i "comhem-hus" och före det haft ett mobilt...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: _Taggis_
·
IT & mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 484
Senast: Uttern
·
Äldre Hej alla, Jag är sparsam och noga med utgifter och kollade upp noga när jag skaffade internet när jag flyttade tycker jag. Men, jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 902
Senast: Alexandra_W
·
IT & mobiler Jag har nyligen flyttat till en ny lägenhet med fiberanslutning till internet. Jag kopplade in datorn i hålet i väggen och kom in på...
Svar
6
· Visningar
2 675
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp