Hjälp med sadel

Karlvic

Trådstartare
Hej alla! Jag har haft ett fullblod i ca ett halvår, aldrig haft fullblod innan. Tänkte att jag kunde lägga upp bilder på honom så kanske någon av er kan hjälpa mig med vad för form han var på ryggen? När jag köpte honom hade han med sig en sadel från Claridge house, nu har den börjat skava där bak. Jag ska ta ut en sadelprovare i februari men vill gärna ha lite hum innan. Ge gärna tips på sadelmärken eller andra nyttiga sadeltips. Till saken hör också att han har fått små hårda knutor på ryggen(bara ena sidan), de är halvömma. Tycker att de blivit något mindre efter tvätt med alsolsprit. Jag får en känsla av att han inge trivs med sadeln då han ibland inte vill vara still när jag ska sadla, den ser ut att ligga bra. Tack på förhand / en alldeles vilsen fullblodsägare (ska försöka lyckas få in bilder)...
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 723
Senast: Mogge
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 317
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 402
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 282
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp