Hjälp mig hitta DET tränset!

Equilina

Trådstartare
Jag har en ganska klar bild av ett träns jag vill ha, men jag kan inte hitta det... :meh: Det ska vara ett brunt pullarträns, gärna åt det lite mer röd-bruna hållet, med mässingspännen, ingen jäkla mönstersöm eller fodring på nosgrimman som gör att plattan inte går att dra upp. Helst lite smalare remmar och diskreta spännen. Eftersom det mest kommer användas vi trim hemma är jag inte beredd att betala hur mycket som helst, jag har dessutom en häst som hittills repat alla sina träns i transporten (skickar in honom själv och han hinner alltid klia sig lite) så gärna under ~1500 kr men ändå inget skitläder. Eftersom jag tycker att passformen/storleken på nosgrimman sällan överensstämmer med resten av tränset vill jag helst beställa inom Sverige så att jag han returnera på ett smidigt sätt om det inte passar.

Det var mina små krav, tipsa på! :)
 
Sv: Hjälp mig hitta DET tränset!

Prislappen spelar mindre roll om jag bara hittar rätt träns! Men det måste vara mässingspännen.

Det undre var helt okej förutom färgen, men den kan man kanske "olja bort" :D Vad är det för något?
 
Sv: Hjälp mig hitta DET tränset!

Tänker direkt på ett gammalt frank baines träns jag har. dom kanske fortfarande har såna? det kostade runt 1500 då. har haft tränset i fem år och det ser fint ut ännu!
 
Sv: Hjälp mig hitta DET tränset!

5 år är väl inte gammalt :p Kikade på FBs egen hemsida, där finns bara med silverspännen tyvärr :(
 
Sv: Hjälp mig hitta DET tränset!

Gillade verkligen "American"-tränset där, men varför denna eviga mönstersöm :banghead: Jag ska i alla fall skicka iväg ett mail och be om bild på ett i brunt! Varför de nu inte HAR en bild på det i shoppen redan..?
 
Sv: Hjälp mig hitta DET tränset!

nä det kanske inte är så gammalt för dig, men jag är extremt lat vad det gäller att ta hand om mina grejer så det tar inte lång tid innan det går sönder :P
 
Sv: Hjälp mig hitta DET tränset!

Vi har ett sådant från Globus, vanligt rödbrunt med mässingsspännen, platta remmar utan sömmar. Lite styvt i början men efter inoljning har det nu hållt sig fint i snart 10 år.

Tror det är det som heter "Globus Caramba".

 
Senast ändrad:
Mitt Kieffer-träns passar på beskrivningen men jag har ett ljusbrunt/Newmarket/vad fan de nu än kallar färgen och vet tyvärr inte om den finns i "vanlig"brunt..
 
Mitt Kieffer-träns passar på beskrivningen men jag har ett ljusbrunt/Newmarket/vad fan de nu än kallar färgen och vet tyvärr inte om den finns i "vanlig"brunt..

Man kan ju olja ljusbrunt men då blir det mer jordbrunt oavsett tidigare färg. Ska man ha rödbrun måste man nog köpa och bevara originalfärgen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 573
Senast: Skjøldur
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: Alexandra_W
·
Äldre Den 17/6 ska jag gifta mig i all hemlighet och hast (ni som känner mig IRL får gärna hålla den här informationen för er själva), och jag...
Svar
13
· Visningar
2 177
Senast: ztsu
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp