Hjälp mig hitta ett par ridstövlar!

Melrose

Trådstartare
Hej!
Jag behöver hjälp att hitta ett par stövlar, jag vet att det redan finns en del sådana här trådar, men hittar tyvärr inget som passar mig :crazy:
Jag gissar att mina fot, ben mått är något ovanliga, då jag har ganska svårt att hitta ett par vettiga ridstövlar, har alltid ridit med shorchaps/skor, me är verkligen sugen på ett par stövlar nu :p
Jag är väldigt smal, samtidigt som jag har ganska korta vader (tror jag).

Mina mått är: Fotstorlek: 37
Vad (tjockaste delen): ca 30 cm
Längd (från fot till strax under knä) : ca 40 cm

Någon som har några tips på ett par ridstövlar? Helst inte alltför dyra, och med det menar jag helst under 2000 kr, absolut inte dyrare än 3000. :crazy: då budgeten är begränsad..

Hoppas någon har nåt tips!
 
Sv: Hjälp mig hitta ett par ridstövlar!

*puttputt* Ingen som har några tips? ::confused: Kom på att tips på dyrare stövlar också kan funka då jag kan leta begagnat, alla tips från folk med liknande mått uppskattas!
 
Sv: Hjälp mig hitta ett par ridstövlar!

De flesta märken har mått tabeller så kan du själv se vilka märken som passar just dina mått:) Ex Pioneer har ridstövlar för smala vader! Annars finns ju Cavallo, Sergio Grassio, Glen Gordon, Hööks har ju även de stövlar, vet ej hur kvaliten är dock. Mountain Horse har stövlar i många olika vidder och höjder!
 
Sv: Hjälp mig hitta ett par ridstövlar!

Cavallos juniorstövel? Kostar väl ca 2500 och få får du en fin och bra stövel.
 
Sv: Hjälp mig hitta ett par ridstövlar!

De flesta välsorterade ridsportbutiker har Cavallostövlar. Har de inte just din stövelmodell så beställer de hem. Annars är ett tips att prova ut rätt strl och beställa från tyskland,blir billigare:)
 
Sv: Hjälp mig hitta ett par ridstövlar!

De flesta välsorterade ridsportbutiker har Cavallostövlar. Har de inte just din stövelmodell så beställer de hem. Annars är ett tips att prova ut rätt strl och beställa från tyskland,blir billigare:)

Ok, tack för tipset!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 854
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har behov av gummistövlar men det är helt hopplöst att hitta stövlar som är tillräckligt breda för vaderna samt att dom håller tätt...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp