Hjälp mig tolka en sak

@Lillelorden Främst får du gärna låta bli att kalla mig tramsig och naiv! Har inget emot att man har meningsskiljdaktigheter, men när du letar fel så blir det så tröttsamt helt enkelt. Att du blir upprörd över att jag är säker på att @Mirre barn mår fint och att hon rår om de på bästa möjliga plan vad gäller deras upplevelse till hennes kille tycker du känns absurt? Försökte i all välmening visa @Mirre stöd när det hela tiden ska antydas att barnen kanske mår dåligt. När hon flera gånger i andra trådar berättat att de inte visar eller diskuterar något så barnen hör på. Så jag förstår inte var problemet ligger? Titta tillbaka till tidigare trådar så kanske du får en mer uppdaterad bild :)
 
Men varför har tråden spårat så grymt?
Jag tror nog att jag känner mina barn väl nog för att se om de mår dåligt.

Det enda som eg hänt som de har märkt är att han inte har varit här.
Det har inte varit några bråk eller så alls i deras närhet.
 
@nexxa

Nu gör du ju det igen. Du illustrerar precis min poäng; Jag har inte skrivit att du är tramsig eller naiv. Jag har skrivit att du beter dig tramsigt, vilket jag tycker att du gör när du tolkar mina invändningar mot det du skriver som någon slags häxjakt på dig. Jag har haft åsikter om två inlägg du skrivit i den här tråden och följaktligen svarat vad jag tänker. Att du väljer att tolka det som att jag skulle leta fel och analysera varenda stavelse du skriver känns enormt besynnerligt. Det är så det går till på ett diskussionsforum, någon skriver någonting, en annan svarar. Väljer du att se allting som personlig kritik så kommer det nog att bli svårt att bemöta dig på en rimlig nivå.

Jag är väl insatt i TS tidigare trådar på ämnet, men - som jag nämnt tidigare - vidare tänker jag inte diskutera över huvudet på henne.
 
Det enda som eg hänt som de har märkt är att han inte har varit här.
Det har inte varit några bråk eller så alls i deras närhet.
Enda anledningen till att jag först nämnde barnen var för att du i en annan tråd skrivit att hans beteende gjorde dem förvirrade; först var han där jättemycket och sedan inte alls. Om det är så att han är far till ett av barnen så förstår jag att det kan vara tufft för dem.

Men, nu säger du att det är helt lugnt och då är det ju jättebra. Precis som jag skrev i min andra post. Likaså om det är så att ni kommunicerar väl och vanligtvis inte genom låtar - suveränt :up:. Men gällande det sistnämnda förstår jag då inte varför du skrivit så många poster om hur märkligt han beter sig och hur lite du förstår honom. Generellt verkar det ju otroligt svajigt och om jag vore du skulle jag istället för att fundera över vad låten betyder, fundera över om jag verkligen vill ha honom i mitt liv på det viset.
 
Jag tror nog att jag känner mina barn väl nog för att se om de mår dåligt.

Det enda som eg hänt som de har märkt är att han inte har varit här.
Det har inte varit några bråk eller så alls i deras närhet.

Vad bra! Jag tänker på att du tidigare skrivit att barnen blivit förvirrade av hans beteende, och att han inte varit speciellt schysst mot dig. Många hade nog haft väldigt svårt att låta det undgå barnen helt att läget är spänt mellan er vilket det ju måste bli emellanåt med de förutsättningar du beskrivit, även om man såklart inte startar regelrätta bråk inför ungarna. Men det är ju jättebra att ni klarar ut det!
 
@Lillelorden Ja och jag uppskattar fortfarande inte tramsig eller naiv om mig i vilken vinkling du än må göra den i. Har inga problem att diskutera med de flesta andra på buke och att det blir personlig kritik är väl uppenbart när du omnämner mig specifikt? Det som blir märkligt är att jag skriver ett vänligt och stöttande inlägg till TS och det måste bli en enorm sak av det. Kan vi inte diskutera det som betyder något i stället för att du genom två sidor nu hakat upp dig på att jag skrev "säker" som jag vid flera tillfällen förklarat vad jag menat med och som TS faktiskt även har bekräftat.?
 
@nexxa

Vet du vad, jag orkar faktiskt inte diskutera det här mer med dig. Du förstår inte - eller vill inte förstå - vad jag förklarat för dig och jag pallar inte förtydliga ännu mer för dig eftersom du bestämt dig för vad du tror att det hela handlar om och inte är öppen för att tänka om.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
623
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp