Hjälp mig tolka en sak

Mirre

Trådstartare
Det har ju varit väldigt till och från med killen/exet/vad han nu är, fick ett mess idag att han är medveten om att han har svårt att prata om vad han känner. Men han ville att jag skulle lyssna på Aerosmiths låt Amazing
Men jag blir inte klok på vad han vill säga med låten riktigt, oftast när han spelar en låt sådär så brukar det vara väldigt uppenbart vad han syftar på sas. Men nu vet jag inte riktigt.
Hjälp?
 
@Mirre Ni är vuxna och har barn ihop, barn som blir förvirrade över hur ni håller på fram och tillbaka. Om ni ens kan prata med varandra, är det inte bättre att lägga ner helt då?
 
Mirre, säg åt honom att han får skriva eller ringa och berätta det han vill säga. Inte meningen att du ska behöva sitta och försöka tyda vad han inte klarar säga genom en låt :(
Kram!
 
Fråga honom, för ingen annan vet vad han vill ha sagt.

Känns helt absurt att vuxna människor ska kommunicera om viktiga saker genom låtar :confused:
Självklart pratar vi också, är ju inte så att vi bara skickar låtar till varandra.
Den här låten var dock ett undantag.

@niphredil som sagt klart vi kan prata med varandra också, barnen ser det bara som att vi är vänner, vilket är vad vi säger om de frågar också. Har pratat med barnen om det hela och de är inte förvirrade. Vad som sen pågår mellan oss håller vi för oss själva.

@nexxa ja får göra det.
Han brukar kunna kläcka ur sig vad han menar, även om det kan bli i text då. Men han tyckte väl att det var uppenbart med just den låten, synd bara att det bara var det för honom :p
 
@Mirre
Men dina barn är väl inte alls speciellt stora vad jag förstått? Du kanske inte kan förlita dig helt på att de är okej bara för att de säger att de inte är förvirrade eller ger intryck av det just nu.

Sen, vill du ens vara tillsammans med en sådan kille? Baserat på vad du skrivit här på Buke så verkar varken du eller han må speciellt bra, och han är inte snäll emot dig. Är det ett sådant förhållande du vill ha? Är det den bilden av en normal relation du vill ge dina barn?
 
@Mirre Jaha, men vad bra. Du har ju tidigare skrivit att barnen blir förvirrade (vilket ju känns mest naturligt eftersom du skrev att först var han hos er jättemycket helt plötsligt och sen inte alls) och det intrycket du ger av er relation är minst sagt svajig. Men om ni kommunicerar väl finns det ju inga problem, då är det ju bara att fråga vad sången betyder, varför han ville skicka den samt om han är din kille eller ditt ex, vad som hände när du trodde att det var slut och varför han skyllde allt på dig.
 
Nu vet jag inte hur du och dina barn har det. Men om ni inte är superharmoniska allihop och lever ett tryggt och fint liv så att ni har utrymme för att vara terapeuter åt en en trasig person - så skulle jag översätta texten med: dumpa.


I kept the right ones out
And let the wrong ones in
Had an angel of mercy to see me through all my sins
There were times in my life
When I was goin' insane
Tryin' to walk through
The pain

When I lost my grip
And I hit the floor
Yeah, I thought I could leave, but couldn't get out the door
I was so sick and tired
Of livin' a lie
I was wishin' that I
Would die

It's amazing
With the blink of an eye, you finally see the light
It's amazing
When the moment arrives that you know you'll be alright
It's amazing
And I'm sayin' a prayer for the desperate hearts tonight

That one last shot's permanent vacation
And how high can you fly with broken wings?
Life's a journey, not a destination
sponsored links

And I just can't tell just what tomorrow brings

You have to learn to crawl
Before you learn to walk
But I just couldn't listen to all that righteous talk, oh yeah
I was out on the street,
Just a tryin' to survive
Scratchin' to stay alive

It's amazing
With the blink of an eye, you finally see the light
It's amazing
When the moment arrives that you know you'll be alright
Oh, it's amazing
And I'm sayin' a prayer for the desperate hearts tonight.
Desperate hearts, desperate hearts

Never said I'll do it, never
Never gonna go, never
 
Okej, du vill ha hjälp att tolka. Min tolkning: Han är a) förvirrad samt b) inte speciellt bra på att prata.

Vad jag skulle göra: Fråga honom vad han menar och be honom prata som en vuxen person. Att be någon lyssna på en låt för att få något sagt hölls det på med här i typ mellanstadiet och högstadiet. Är man över 15 sådär verkar det klart vanligast (och framförallt enklast) att prata, eller åtminstone själv skriva.

I övrigt håller jag med niphredil och Lillelorden.
 
Okay, en manlig tolkning är att han känner sig instängd och kan inte slå sig fri och har levt på en lögn. Han vill ha en paus "permanent vacation". Jag skulle sätt mina bud på att det är dags att gå skilda vägar.

Rolle
IpåL
 
@Mirre Ja det blir ju lite problematiskt om det är självklart för honom och att man själv ser ut som ett frågetecken :p Dessutom så svårt att tolka exakt, under skoltiden fick vi lyssna på en låt som vi skulle skriva ner känslorna vi fick av den och vissa fick den till positiv, andra till negativ. Så jag förstår att det känns lite lurigt att förstå :confused:

Även om småbarn förstår så mycket mer än man tror så är jag helt säker på att de mår fint, som du själv säger så har ni ju sagt att ni är vänner och med vänner kan man ju faktiskt ses ofta vissa perioder och andra perioder mindre. Har jag förstått det rätt om han är pappa till ena barnet?

Om han tycker det är ruskigt jobbigt att prata om det irl så säg till honom att han skickar ett mail till dig, så han kanske får sätta sina tankar till ord och kanske då också blir klok på vad han vill, hur ni ska fortsätta eller inte. Inte så viktigt att det sägs öga mot öga om man har svårt att prata, tycker att ett mail kan vara lika ok det. Men för din skull hoppas jag att ni kan komma fram till ett 100% beslut så att ni antingen kan skapa ett liv tillsammans eller att du kan få gå vidare och inte behöver hållas kvar, det är sjukt påfrestande med sådana mellanting :(
 
@_Charlotte_ Givetvis, det är en självklarhet. Men när TS har känslor för honom och det är han som bara hållit sig väck trots att TS i andra trådar omnämnt det som att hon vill fortsätta "relationen" med honom så är det väl inte konstigt att hon håller sig kvar i hopp om att de kanske vill fortsätta ses igen?
Att hon sedan inte vill är väl en självklarhet att hon backar ur? :confused:
Eller vad menar du?
 
Att hon sedan inte vill är väl en självklarhet att hon backar ur? :confused:
Eller vad menar du?

Det är nog naivt tänkt. Så enkelt är det inte för alla människor.

Hur kan du "vara säker på att barnen mår bra"?
TS @Mirre har ju vid flera tillfällen beskrivit hur mannen i fråga behandlar henne väldigt tveksamt och skrivit tidigare att barnen blir förvirrade.
Att skriva som du gör med den bakgrunden i huvudet känns ju mest som ett slags försök att sugarcoata tillvaron vilket i längden ofta är en björntjänst.
 
Tillägg: Jag säger självklart inte att jag är säker på att ungarna inte mår bra. Jag menar att det inte går att uttala sig så säkert som du gör @nexxa.
 
@Lillelorden Kände väl att hon får lite väl vassa svar. Lika väl som du i ditt första inlägg antar att de mår dåligt är väl precis lika tvetydigt som att jag tror att de säkert mår fint?
Vad jag förstått har han och TS inte haft några bråk eller utbyte av samtal olämpligt för småbarn, det enda som har "hänt" är att han plötsligt dyker upp mer sällan/aldrig, jag tänker att det inte kan få barnen att må så dåligt?!
Bara för att @Mirre berättar sin story här behöver det inte göra det ok att sänka henne när hon uppenbarligen är i en redan jobbig situation? Sen blir jag lite förvirrad när jag först får kritik för att jag tror att hon hålls kvar i förhållandet och sen är det fel när jag tror att hon backar ur? Lite smått förvirrande.

Som jag nämde "eller att du går vidare och inte behöver hållas kvar". Som jag menade att man lätt fastnar i dåliga förhållanden och ändå fortsätter relationen för att man vill ge det en chans om det nu beror på gemensamt barn, långvarit förhållande tidigare = vill ta vara på och försöka reda ut. Osv osv i oändlighet. Men att jag är naiv för att jag tror att @Mirre backar ur om det nu visar sig faktiskt bara bringa henne eller hennes barn problem förstår jag inte? Tycker inte det känns speciellt naivt alls att @Mirre skulle stå upp och säga stopp faktiskt :)
 
@nexxa

Va? Vassa svar? Du menar svar som inte enbart går ut på att stryka medhårs?
Eftersom du och jag uppenbarligen har lite olika syn på vad som är vasst eller att sänka någon så är det lite svårt för mig att bemöta den delen av ditt inlägg. Jag ser liksom inte vem som varit elak eller var.
Jag har absolut ingenstans skrivit att min tolkning är att barnen mår dåligt. Tvärtom - att jag inte dristar mig till att uttala mig så säkert som du gör. Jag ifrågasatte huruvida man kan lita på att barn som säger att de är okej verkligen är det, generellt. Du skriver att du är säker på att @Mirre s barn mår fint.

Längre än såhär tänker jag inte diskutera Mirres förhållande och bakgrund tillsammans med den här killen, eftersom hon verkar ha lämnat tråden och jag vill inte diskutera över huvudet på någon. Det får vara upp till henne om hon återigen vill berätta om historiken med den här mannen eller ej.
 
@Mirre Trist att din tråd övergick till att analysera varenda stavelse jag skrivit när tråden handlar om dig och hur du sökte råd. Behöver du någon att ventilera med så skicka ett PM så håller vi oss till det väsentliga :)
 
@nexxa

Vad tramsigt du beter dig nu. Hur får man lov att svara dig då, du verkar tolka precis alla meningsskiljaktigheter som personliga förolämpningar?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
623
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp