Hjälp mig välja ras!

Sv: Hjälp mig välja ras!

Jag säger som jag ganska ofta gör ;). En sheltie! Helt lagom på alla sätt och vis, väldigt lättlärda och enkla att träna. Behövs borstas igenom en gång varannan vecka MAX, fäller inte, mjuka och gosiga... Dreglar inte, är väldigt söta, passar till allt. Klarar mkt träning men har lätt för att koppla av. Vår skäller i stort sett aldrig and so on...

DSCN3297.jpg
 
Sv: Hjälp mig välja ras!

Kissing Spine skrev:
Jag säger som jag ganska ofta gör ;). En sheltie! Helt lagom på alla sätt och vis, väldigt lättlärda och enkla att träna. Behövs borstas igenom en gång varannan vecka MAX, fäller inte, mjuka och gosiga... Dreglar inte, är väldigt söta, passar till allt. Klarar mkt träning men har lätt för att koppla av. Vår skäller i stort sett aldrig and so on...
QUOTE]

håller med :love: min kompis har två st, helt underbara :D och älskar människor :banana:
 
Sv: Hjälp mig välja ras!

Åååååå så kul :love: Vi har tre st här i huset och dom är bara ljuvliga!!! :p :love:
 
Sv: Hjälp mig välja ras!

Aha va skoj! :) Får man fråga vars dom kommer från?
 
Sv: Hjälp mig välja ras!

Flä't om vi "kapar" tråden lite nu :) En kommer från Piteå och en strax utanför Borås...o den tredje är ett resultat av dom båda :p
 
Sv: Hjälp mig välja ras!

Bli inte förskräckt men jag tycker working spaniel. Du får en mjuk och vänliga vän som är avlad på att vara föraren till lags. Vi har en hemma och hon är lagom stor (15 kg), har inte så mycket päls, är otroligt lättlärd (agility - som blixten), vänlig mot alla djur och människor och väldigt väldigt söt. Jaktlusten handlar mest om att titta och ibland rusa efter fågel. Men det går lätt att kalla in henne.

Det enda du helt kan strunta i är att ställa ut...

Vet inte hur man lägger in en bild men mailar gärna om du är nyfiken (eller om någon vänlig själv kan berätta hur man gör...)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 702
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 099
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 470
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp