Hjälp om jullåt

alias

Trådstartare
För ett par år sen hörde jag en jullåt på radion i bilen men dom sa aldrig vad det var. Och jag vill så gärna höra den igen. Men jag minns inte vad dom sjöng. Jag har väldigt små ledtrådar, men den var på engelska och påminde lite om fairytale of new york. Lite... dyster tror jag att den var. Är det nån som möjligen har en liten idé om vad det kan vara?
 
The Pogues and Kirsty McColl gjorde ju Fairytale of New York. Jag är nyfiken på om nån kommer på vilken ts är ute efter! :)
 
Ah, jag trodde det var den hon var ute efter, tolkade det som att orden fanns med. Men det gör de nog inte i Fairytale, om jag tänker efter.
 
Var det en man eller kvinna som sjöng, eller en duett?

Det första som poppade upp i skallen var The River med Joni Mitchell, men jag brukar inte vara så bra på att gissa sånt här. :p
 
Det är förstås inte så enkelt som Happy Xmas war is over? John Lennon.
Nej så enkelt är det inte! Och jag har koll på alla "vanliga". Men det var en man som sjöng och den kändes lite sådär dystert irländsk om ni förstår vad jag menar...

Helt OT så satt jag och lyssnade på Lundells När änglarna ska landa och dottern satt bredvid och spelade på paddan och precis när innan låten tar slut säger hon. - Mamma! Jag får gåshud på benen av den här låten! :)
 
Jag gissar Weeping Willows - Merry Christmas (I dont want to fight tonight). Eller någon annan låt från deras julskiva. Den är jättebra!
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 942
Kultur Hjälp mig innan jag blir galen! Jag försöker minnas titeln på en låt vi sjöng i skolan. Det var en låt om sommaren och i mitt huvud är...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
25
· Visningar
909
Senast: Stergo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 625
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp