HJÄLP!Ruggad päls längst bak! Passar den?

G

Gullungen

Nu behöver jag er kloka bukares hjälp! Har fått hem min nya Star Trekk Dressage för någon dagar sen. Tog ett ordentligt dressyrpass med den idag och både jag och hästen tycker den är underbar (pållen min gick som en dröm) :d MEN... när jag sadlade av efter passet var det lätt lätt ruggat längsmed ryggraden och lite mer ruggat längst bak i "kanalen". Han hade även knappt svettats överuvudtaget under sadeln, medans han var mer svettig under sadelgjorden. Vad kan detta bero på?? Annat tryck än med bomsadel och mer rölig? :confused:

Dock har ALLA de sadlar jag haft på honom ruggat lite längst bak, även den jag fick utprovad av en duktig sadelutprovare. Detta beror på, enligt henne, att han har en väldigt rörlig rygg. Kan ju även tillägga att det just nu sitter ett "koppjärn" i storlek XX-WIDE i sadeln, dock har jag räknat ut att han ska ha runt MEDIUM/WIDE men de har inte kommit ännu (beställt) så har lagt vars en dubbelvikt bandagepadd på varje sida längst fram under sadeln sålänge, så att jag tillfälligt kan rida i den tills järnen kommer. :( TACKSAM FÖR HJÄLP!!

DSC_0161.jpg
 
Sv: HJÄLP!Ruggad päls längst bak! Passar den?

PUTTAR, kom igen nu bukare! :D
 
Sv: HJÄLP!Ruggad päls längst bak! Passar den?

det enda jag kan tänka mig är fel storlek så den glappar bak. vet många hästar med rörlig rygg utan det problemet..
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 755
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 205
Utrustning Ja, i dag var vi och provade sadlar som en sadelutprovare tog med sig. Jag är intresserad av en ny dressyrsadel, men utprovaren gjorde...
Svar
11
· Visningar
2 133
Senast: Luzzan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 188
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp