Bukefalos 28 år!

Hjälp!!!! Stökig kille i klassen

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

super_fantan

Hej alla föräldrar!
Detta är egntligen inte ngn direkt fråga som rör föräldrar , har även lagt in den på undoms forumet men jag tror vi kan behöva tips från vettiga vuxna också;)

Vi har en kille i klassen (8an). Han är ganska stökig , pratar , svär, tjafsar o bråkar en del. Framför allt är han ganska förnedrande mot allt och alla skriker skällsord efter en, gansa rasistiskt Han har medvetet skadat andra genom att sparka bollar i ansiktet på en spruta vatten på folk etc.
Han har sagt själv att han ska bli snällare men han blir bara bättre en halv dag och sedan beter han sig exakr lika dant igen.
Han har ingen förmåga att be om ursäkt utan skrattar bara hånfullt.

ngn som har en bra metod? Eller tips på hur man ska vara mot honom för att han ska bli bättre , sluta eller lära sig be om ursäkt?
Tacksam!
 
Sv: Hjälp!!!! Stökig kille i klassen

Låter lite som om killen kanske har ADHD?

Om man har adhd har man svårt att

hålla kvar uppmärksamheten
kontrollera sina impulser
vara lagom aktiv.
Många har också andra symtom, som

problem med motoriken
sen tal- och språkutveckling
problem med att tolka sinnesintryck
hetsigt humör och trots
psykiska problem som ångest, stark oro eller depression.
 
Sv: Hjälp!!!! Stökig kille i klassen

det är inget vi vet om atta han har iallafll.
En del av sakerna stämmer in bra men inte allt.
men tack för hjälpen! Sak kolla upp det hela lite närmare
 
Sv: Hjälp!!!! Stökig kille i klassen

Kanske inte ni men hans föräldrar? Det är inte precis så man går runt "Hej jag heter Arne och har ADHD" och jag tror faktiskt killen skulle uppfatta det som kränkande om du frågar honom om han har ADHD.


Min lillebrors kompis har ADHD, han är ett väldigt problembarn i skolan och super ganska hårt och umgås med "fel" personer i vågor.
Hemma hos mina föräldrar är han lugn, artig och väldigt väluppfostrad, för där känner han sig så trygg. Han har i perioder t.om bott över hos mina föräldrar när han haft det körigt hemma. Han har då rymt till mina föräldrar och de har i hemlighet pratat med hans föräldrar, men från båda håll så är de tysta om det för honom. Det behöver inte han veta.

Och ni som elever tycker säkert det är asjobbigt, men det är nog faktiskt mkt värre för den här killen och jag tror många dessutom felbehandlar honom, det är ju ganska naturligt att möta någon som beter sig dåligt med en hård arg röst.

Försök att stå ut, det är 1 år kvar innan ni slutar 9an och kommer börja gymnasiet. Efter sommarlover kanske den här killen är helt tvärt om!
 
Sv: Hjälp!!!! Stökig kille i klassen

Har ni pratat med era lärare som känner killen ifråga?

De sitter förmodligren inne med en del som ni skulle kunna ha nytta av. Lärare och elever tillsammans kan utföra underverk! Om era lärare är modiga nog att ge er lite info...
 
Sv: Hjälp!!!! Stökig kille i klassen

Hur har killen det hemma?

Finns ju barn/ungdommar som aldrig blir sedda hemifrån eller har det rent utsagt förjävligt varav enda sättet de får uppmärksamhet på är att bete sig som idioter.
 
Sv: Hjälp!!!! Stökig kille i klassen

Vi har pratat med våra mentorer de har pratat med honom flera gånger . Jag tror inte de vet om han har några problem om han har det. De ser nog mest problemen som skapats i klassen. Han började i höstas. Han kommer från irak men har bott i sverige ca 6 år skulle jag tro. Så visst kan det ha varit jobbigt för han att lämna allt. Jag vet att han har en storasyster men iövrigt vet jag inget om familjen.
Men jag tror att det måste vara ngt som ligger bakom detta. Man beter sig ju inte på det viset annars , eller??
Han kanske har jättedåligt självförtroende och försöker dölja det genom att vara tuff och hård... Men jag vet inte.
Ska försöka vara mer föstående tills vidare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

V
Övr. Barn Egentligen så hör tråden hemma på förälder men samtidigt här så jag författar min lilla novell och hoppas på att tråden får stanna här...
Svar
13
· Visningar
2 449
Senast: Nisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp