Hjälp - "this memory card is locked"

aiquen

Trådstartare
Jag har antagligen råkat trycka på någon knapp på min kamera som jag inte borde ha tryckt på, för när jag försöker göra någonting (radera en bild, ta en bild etc.) så står det bara att "this memory card is locked" och jag har ingen aning om hur jag ska göra för att "låsa upp" det igen!

Är det kanske någon här som har en aning? Kameran är en Panasonic Lumix DMC-FZ18.

(Och jo, jag skulle givetvis ha kollat i instruktionsboken om det bara inte vore för den lilla detaljen att den i nuläget befinner sig sex mil bort. Inte heller hittar jag någonstans att ladda ner den från nätet.)
 
Sv: Hjälp - "this memory card is locked"

:o

Nu hittade jag visst en manual bara för det. Det hade visst blivit en bokstav fel i namnet på kameramodellen när jag googlade. :o
 
Sv: Hjälp - "this memory card is locked"

Löste det sig? Annars kan du titta på vänstersidan av minneskortet, där finns en spärr som du kan klicka upp eller ner.
 
Sv: Hjälp - "this memory card is locked"

Ja, det var just den spärren jag hade lyckats komma åt. Jag hade ingen aning om att det fanns en sådan spärr!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska köpa en ny kamera (som jag vill utvecklas med, d.v.s. fota lite allt möjligt. Macrobilder, rörelser, porträtt... allt!). Valet...
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp