Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

YorkWann

Trådstartare
Hur gör man om man fått oanalyserat ensilage, som redan är balat, och man inte har tillgång till en sån där borr? Det handlar om fyrkantsbalar är på ca 150kg.
:confused: :crazy:

Endera tar man bara från 1 bal...fast det kan ju bli missvisande om balarna kommer från flera fält. Annars får du invänta tills ni öppnat ca 3-4 st och ta eftersom...Proverna man tar fryser man in till man har från flera balar, sedan skickar man in. Detta kan ju ta lite tid, men det blir ju ett bättre resultat. Höborr kan man få låna på tex Granngården och sådana ställen...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6498 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Hund Just nu upplever jag en sömnbrist som jag senast upplevde under valptiden. Min kära snart tvååriga hund har nämligen bestämt sig för att...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 365
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 048
Kropp&Själ Har en sån extrem stress just. Flyttar den här veckan och jag fick covid förra veckan. Tack och lov milt så jag är nästan frisk igen men...
Svar
9
· Visningar
678
Övr.Katt Jag har ägnat senaste halvåret åt att försöka hitta en kompis till min katt. Min grundtanke är att man självklart ska hjälpa och stödja...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
9 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar