YorkWann

Trådstartare
Hur gör man om man fått oanalyserat ensilage, som redan är balat, och man inte har tillgång till en sån där borr? Det handlar om fyrkantsbalar är på ca 150kg.
:confused: :crazy:
 
Endera tar man bara från 1 bal...fast det kan ju bli missvisande om balarna kommer från flera fält. Annars får du invänta tills ni öppnat ca 3-4 st och ta eftersom...Proverna man tar fryser man in till man har från flera balar, sedan skickar man in. Detta kan ju ta lite tid, men det blir ju ett bättre resultat. Höborr kan man få låna på tex Granngården och sådana ställen...
 

Liknande trådar

Fordon Jag behöver fräscha upp bilens säten (tygsäten). Kommer hyra en sån där textil-/mattvättsmaskin och en av de som ska ge torrast...
Svar
10
· Visningar
441
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 781
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Jag mår inte bra. Jag har en depression och får kraftig ångest. För detta har jag försökt söka hjälp, men jag får ingen hjälp...
Svar
11
· Visningar
837
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp