Sv: HjÄlp!!

Du borde få tillräckligt information av tävlingsledaren (om det är en tävling) eller fråga personen som du ska lägga åt.

En spårläggare lägger, som namnet antyder, spår.
 
Sv: HjÄlp!!

När vi lägger spår till tävling så har redan våra tävlingledare snitslat upp spåren veckan före. Dagen tävlingen är så går vi ut där ledaren redan gjort spåret och plockar ner snitslarna och där det hänger snitslar med två färger lägger vi apportpinnen.

Nu har jag lagt mest elitspår så de är väldigt långa, det tar ett tag när man dessutom ska plocka ner snitslarna.

Man får en starttid när man ska börja gå ut spåret och när man är färdig så får man vänta tills den tävlande kommer tillsammans med domare.
Man ska ha klocka med sig för att kolla tiden den tävlande går ut och sedan går man dit där spåret kommer ut för att kolla och skriva upp tiden när sista apporten tas. Ofta ligger slutapporten så man ser den från vägen eller stigen, oftast så hör man när slutapporten hittas :banana:

Man har ett papper där man skriver in hur många apporter ekipaget hittat samt om slutpinnen är med och sluttiden (vilken tid slutapporten hittades) och tävlingsekipaget ska skriva på (godkänna vad som står) och sedan skriver man under själv.

Sedan tar man sig till tävlingsledaren som oftast före har talat om vad den befinner sig någonstans, man redovisar antalet pinnar och tider, lämnar lappen sedan är det klart!

Så här går det till på våra tävlingar men det är säkert väldigt olika runtt om i landet. Vi har mycket björn här i skogarna så jag har vatten med mig för man blir hemskt torr i halsen av allt sjungande :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 162
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Nova123
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
454
Senast: Jeps
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
328
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp