Hjälpa kollega med psykisk ohälsa

Araminta

Trådstartare
Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men spiralen fortsätter åt fel håll. Jag vill inte ge detaljer då jag inte är direkt anonym här men läget börjar bli desperat.
 
Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men spiralen fortsätter åt fel håll. Jag vill inte ge detaljer då jag inte är direkt anonym här men läget börjar bli desperat.

Chefen, hen kan anpassa arbetssituationen och hänvisa till er kontakt i företagshälosvården om ni har sådan.

Skyddsombudet, om det gäller något som berör arbetsplatsen som sådan.

Är det en person som behöver uppenbara medicinska/kurativa insatser så kan det inte ske på arbetsplatsen utan då ska personen få sjukvård/samtalsstöd.
 
Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men spiralen fortsätter åt fel håll. Jag vill inte ge detaljer då jag inte är direkt anonym här men läget börjar bli desperat.
Lyssna och stötta, om det är arbetsmiljöproblem kontakta skyddsombudet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 813
Senast: hundtant
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp