Hjärntumör

Ja det är så vi har det med och då är det ju patientens ansvar och inte sjukvårdens även om en sådan här funktion inte passar alla 😆
Tycker du verkligen det är en lämplig tråd att gå på om patientens eget ansvar om och om igen här? Lite fingertoppskänsla kanske?

Kudos till dig @movi som svarar så sansat, du borde inte behöva "försvara" dig. Förstår att det väcker oro med den sjukhistorian, hoppas att du får besked snart och att dom är goda :heart
 
Det tog en månad för mig att kunna läsa journalen om hur min operation gick till innan spärren släpptes. Det verkade viktigt att jag inte fick läsa om smaskiska detaljer om hammare, såg, bräckjärn, bankande och bändande av skallben och klyvande av skallben. Sen skruvar och "plåtskivor" för att få ihop det igen under huden
IMG_20230213_151834.jpg
och så 36 agraffer 😁 Men helt öppet om att dom misstänker tillväxt. Hade ju hellre haft tvärtom 👍
 
Det tog en månad för mig att kunna läsa journalen om hur min operation gick till innan spärren släpptes. Det verkade viktigt att jag inte fick läsa om smaskiska detaljer om hammare, såg, bräckjärn, bankande och bändande av skallben och klyvande av skallben. Sen skruvar och "plåtskivor" för att få ihop det igen under hudenVisa bifogad fil 112589 och så 36 agraffer 😁 Men helt öppet om att dom misstänker tillväxt. Hade ju hellre haft tvärtom 👍
På ett sätt kan jag förstå att man håller på detaljerna gällande "skallklyvningen" ett tag 🤯 🙉 ❤️
 
Varför det? Det om något är ju spännande läsning 👍 Bättre att dom håller på detaljerna om misstänkt tillväxt...
Spännande helt klart 🙉 men fortfarande så är just själva delen med skallklyvning väldigt väldigt grafiskt 🙈 bergis att jag börjar bli känslig för sådana detaljer 🫣

Kollade på vindruvsskalning med en Da Vinci-robot häromdagen och kände att hela idén med en opererande robot fortfarande är lite over the top av surrealism 😆


Orkar man inte skala druvor kan man vika Origami 🤪


Läkarvetenskapen är fantastisk 🙌🏻
 
Det tog en månad för mig att kunna läsa journalen om hur min operation gick till innan spärren släpptes. Det verkade viktigt att jag inte fick läsa om smaskiska detaljer om hammare, såg, bräckjärn, bankande och bändande av skallben och klyvande av skallben. Sen skruvar och "plåtskivor" för att få ihop det igen under hudenVisa bifogad fil 112589 och så 36 agraffer 😁 Men helt öppet om att dom misstänker tillväxt. Hade ju hellre haft tvärtom 👍
Jag har nog inte fått se mina smaskiga detaljer alls trots att det var flera år sedan! 😂 Kanske ska begära ut dem, det låter ju som en perfa läsning med tekoppen i hand en lördagskväll!

Jag bad ju om att få ta med tumören hem i en burk med men inte ens det fick jag😠😂
 
Jag har nog inte fått se mina smaskiga detaljer alls trots att det var flera år sedan! 😂 Kanske ska begära ut dem, det låter ju som en perfa läsning med tekoppen i hand en lördagskväll!

Jag bad ju om att få ta med tumören hem i en burk med men inte ens det fick jag😠😂
Så orättvist, egentligen. Gav de någon anledning till varför du inte fick?
 
Det tog en månad för mig att kunna läsa journalen om hur min operation gick till innan spärren släpptes. Det verkade viktigt att jag inte fick läsa om smaskiska detaljer om hammare, såg, bräckjärn, bankande och bändande av skallben och klyvande av skallben. Sen skruvar och "plåtskivor" för att få ihop det igen under hudenVisa bifogad fil 112589 och så 36 agraffer 😁 Men helt öppet om att dom misstänker tillväxt. Hade ju hellre haft tvärtom 👍
Det kan inte vara så att det helt enkelt tog en månad innan operationsberättelsen skrevs ut?
 
Det här är anledningen till att jag gick in och läste journalen, samma dag som MR-resultatet kom in så skar jag mig fint på jobbet och behövde sys och behövde läsa journalen för att fylla i till AFA. Och som normalt nyfiken gick jag då in och läste läkarens notis om MR och tänkte "va fan, ska jag behöva ta om bilderna igen", räknade inte med ett misstänkt resultat mindre än ett dygn efter MR.
IMG_20230214_031134.jpg
 
Jag har nog inte fått se mina smaskiga detaljer alls trots att det var flera år sedan! 😂 Kanske ska begära ut dem, det låter ju som en perfa läsning med tekoppen i hand en lördagskväll!

Jag bad ju om att få ta med tumören hem i en burk med men inte ens det fick jag😠😂
Jättehäftig läsning 👍 Jag frågade om dom kumde fota nån bild när huvudet var uppfläkt, men det kunde dom inte 😁 Skulle varit lite häftigt att se 👍
 
Spännande helt klart 🙉 men fortfarande så är just själva delen med skallklyvning väldigt väldigt grafiskt 🙈 bergis att jag börjar bli känslig för sådana detaljer 🫣

Kollade på vindruvsskalning med en Da Vinci-robot häromdagen och kände att hela idén med en opererande robot fortfarande är lite over the top av surrealism 😆


Orkar man inte skala druvor kan man vika Origami 🤪


Läkarvetenskapen är fantastisk 🙌🏻
Robotarna är ju - ännu - inte autonoma men den tiden kommer nog också. blir det spännande. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 513
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 315
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp