Hjärntumör

Jag har nog inte fått se mina smaskiga detaljer alls trots att det var flera år sedan! 😂 Kanske ska begära ut dem, det låter ju som en perfa läsning med tekoppen i hand en lördagskväll!

Jag bad ju om att få ta med tumören hem i en burk med men inte ens det fick jag😠😂
Om du går in på 1177 journalen och rullar bakåt till ditt op-datum, eller ett par dagar framåt, så finns nog läsningen nu.
 
Så här står det på 1177 dagen efter min MR, alltså 31/1. Och det är ju det som är frågan, när man kan räkna med återkoppling.
IMG_20230214_091433.jpg
 
Så här står det på 1177 dagen efter min MR, alltså 31/1. Och det är ju det som är frågan, när man kan räkna med återkoppling.
Jag hade helt enkelt tolkat det som att Neurokirurgen i Uppsala inte har bedömt bilderna än (eller åtminstone inte gett sitt svar till de som remitterat) och att det är därför du inte har fått något svar, eftersom de ska återkoppla när svaren kommit.
Sjukt jobbig väntan, i vilket fall som helst, såklart.
 
Nu har jag fått svar på min MR. Tumörresten som finns kvar växer och det blir strålning.
Det var tråkigt att höra. Inte för att det automatiskt betyder katastrof, men det är ju oundvikligen en jobbigare väg framåt med behandlingen. Jag håller tummarna för att du kan komma igång med behandling så fort som möjligt, och att den ger bra verkan! Kram! :heart
 
Får man bryta ihop och gå hem från jobbet? Den 22/2 fick jag veta att det blir strålning. Sen är det bara tyst. Jag har ingen aning om nånting, visst kan jag ta kontakt med vården, men jag orkar inte jaga folk. Jag tror egentligen inte att strålningen är problemet till mitt mående just nu, det är nog att jag är så besviken på att den börjat växa. Kanske dom diskuterar om när strålning ska börja eller om dom vill avvakta till nästa MR om 4 mån och se om ytterligare tillväxt tillkommit. För mig är det bara en otrolig jobbig väntan.
 
Får man bryta ihop och gå hem från jobbet? Den 22/2 fick jag veta att det blir strålning. Sen är det bara tyst. Jag har ingen aning om nånting, visst kan jag ta kontakt med vården, men jag orkar inte jaga folk. Jag tror egentligen inte att strålningen är problemet till mitt mående just nu, det är nog att jag är så besviken på att den börjat växa. Kanske dom diskuterar om när strålning ska börja eller om dom vill avvakta till nästa MR om 4 mån och se om ytterligare tillväxt tillkommit. För mig är det bara en otrolig jobbig väntan.

Det är helt ok att bryta ihop. Jag kan inte föreställa mig hur tungt det måste kännas. Har du nån samtalskontakt inom vården som du kan kontakta och boka in en tid med? Stor kram! :heart
 
Det är helt ok att bryta ihop. Jag kan inte föreställa mig hur tungt det måste kännas. Har du nån samtalskontakt inom vården som du kan kontakta och boka in en tid med? Stor kram! :heart
Nej, har ingen samtalskontakt och har aldrig blivit tilldelad någon. Enda kontakten jag haft med vården efter min op den 28/10-21 är brev efter mina kontroll-MR, att det sett fint ut. Tills nu. Och har kanske inte haft behov av samtalskontakt, då det kännts bra tidigare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 540
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 324
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp