Hjärtattack när man sov

Concett

Trådstartare
Min pappa är död 2 månader sen och han har sluta andas och hjärt har stannar när han sov. Han är frisk och är 52 år gammal ung. Plötslig död bara. :(

Ambulans misstänker att pappa har äta mkt medicin mot remustim och pappas hjärta orka inte mer nu. Liv är ovisst.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Jag beklagar förlusten, det är aldrig lätt när någon går bort plötsligt och speciellt inte en förälder. Hoppas att du snart mår bättre och kan ta dig igenom sorgen och saknaden.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Så medicinerna tog död på honom? Varför ta så mkt mediciner mot reumatism när man har ett försvagat hjärta? Vilken medicin/mediciner var det?

Beklagar verkligen :(
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Ambulans tror det. Jag vet att han stannar hjärta bara när han sov men han lider inte. Min bror hitta honom i säng och bror sa pappa ser ut att han sova och inte lider. Han somna in utan smärta.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Jag beklagar verkligen sorgen. Det är aldrig lätt att förlora någon man håller kär.
Många styrkekramar!
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Mur mycket vet vi forumläsare vad det egentligen var? Kanske så att reumatismen var av den jäkligare sorten. Och visst, ibland kanske man inte vet när det blir för mycket eller vad gränsen går.

Men jag beklagar det inträffade.
Tråkigt när sådant händer.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Jag beklagar verkligen din pappas död. Om ambulansmännen tror att det var pga mediciner som din pappa dog så kanske det vore bra om du och din familj fick prata med en läkare om det. Det kan kännas bra att få veta vad som egentligen hände. Det kan göra att man kan hantera sorgen på ett annat sätt.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Så medicinerna tog död på honom? Varför ta så mkt mediciner mot reumatism när man har ett försvagat hjärta? Vilken medicin/mediciner var det?

Beklagar verkligen :(

Han kanske inte visste om att hans hjärta var försvagat. Det vet ju inte vi heller. Vanligtvis så är inte reumatism mediciner farliga för hjärtat. Det fanns dock en medicin som de efter ett tag kom på var farlig och det var just att människor hade fått hjärtstopp men det kan ju ingen vanlig människa veta innan. Jag har ätit den medicinen och fick sluta med den då larmrapporterna kom och jag kan lova att jag aldrig hade tagit den om jag hade vetat. Det tror jag inte att någon annan hade gjort heller. Jag tycker inte att man ska anklaga en människa så som du faktiskt gör. Ts mår nog inte bättre av det. Sedan är det så att har man fruktansvärt ont så tar man mer biverkningar än om man bara har ont i huvudet tillfälligt eller liknande. Tyvärr så är det ju så att alla mediciner har biverkningar. Vissa mer än andra men för att orka leva så kan man vara tvungen att ta dem iallafall.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Det är svårt med mediciner mot reumatism.
Speciellt mediciner mot smärta vid reumatism, eftersom de ofta är - delvis, inte enbart - olika varianter av NSAID, som t ex Arcoxia osv. De är kända för att belasta hjärt-kärl-systemet.

Jag tror inte att det är bra för dig att försöka luska för mycket i varför din pappa dog i förtid.
Ett sorgearbete är svårt och du behöver tid att sörja.

Livet är inte rättvist. Vissa tas ifrån oss i förtid.

Styrkekram till dig!
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Men gjordes det ingen obduktion så att ni faktiskt får veta och slipper undra?
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Den verkar ju livsfarlig. Är det en vanlig medicin?

Cox-2-hämmare (tror de är receptbelagda allihop, men är inte helt säker), de är en vidareutveckling av NSAID där man försökte få bort magbiverkningarna men fick biverkningar från hjärt-kärlsystemet istället.

Concett: Beklagar sorgen

*kl
Min åsikt om länken: bra. Vi ska väl för *cencur* vara vuxna människor och lära av våra misstag? Om någon inte vet är den tråden ett utmärkt exempel på hur fort det går fel om man inte tänker sig för.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Jag beklagar din pappas död och din sorg.
Han hade nog ont av sin reumatism och försökte att lindra smärtan.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Min pappa är död 2 månader sen och han har sluta andas och hjärt har stannar när han sov. Han är frisk och är 52 år gammal ung. Plötslig död bara. :(

Ambulans misstänker att pappa har äta mkt medicin mot remustim och pappas hjärta orka inte mer nu. Liv är ovisst.

Jag är så ledsen för din skull! Det är orättvist att din pappa skulle dö så ung.

Nu skriver du inget om vad för slags reumatism som din pappa hade. Men det finns ett samband mellan ledgångsreumatism och hjärt- och kärlsjukdom. Medicinerna ger en ökad risk för hjärtat precis som ambulanspersonalen gissade, men det är sällan den enda förklaringen när en reumatiker får hjärtproblem och dör. Reumatism ger en ökad risk att få hjärtinfarkt.

Min egen mamma har reumatism. Hon äter väldigt lite medicin men har ändå fått problem med hjärtat.

Obducerades din pappa? Har du fått prata med någon läkare som kan förklara för dig vad som hände med din pappa?
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Vi får inte brev från oduktion och vi och läkare vet pappas hjärta har sluta funkar bara.
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Det finns ju risker med alla mediciner, man får helt enkelt väga fördelar mot nackdelar. TS pappa kanske hade väldigt ont utan sin medicin?

TS: Beklagar sorgen, jag förlorade min mamma i cancer för tre år sedan. Tänk på att din pappa i alla fall fick en rofull död!
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Ja. Pappa död den 5 januari och idag är 3 månader har går:(
 
Sv: Hjärtattack när man sov

Beklagar sorgen. Enda trösten är väl att han dog fort och slapp tyna bort i nåt som var smärtsamt och tog lång tid.

Dö fort är bäst för en själv men förmodligen jobbigare för släkt och vänner eftersom det kommer utan förvarning.

Min far dog i cancer för några år sedan så jag vet hur hemskt det är att förlora en förälder som man tycker mycket om. Men får helt enkelt försöka minnas allt som var bra,

Det händer fortfarande att jag tänker jag ska slinka in hos farsan när jag åker till staden han bodde i. Men så kommer man ihåg att han inte finns längre och nån främling bor i hans lägenhet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 655
Senast: sjoberga
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 175
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 074
Senast: Sasse
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 157
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp