Hjärtmask

ankic

Trådstartare
Förekommer det i Sverige? Hur får hundarna det i så fall?
Har nu under sommaren tittat på animal canal varje kväll och följt djurräddarna. Tycker att nästan alla hundarna har hjärtmask och började fundera hur vanligt det är här. Har inte riktigt fått förklarningen på symtom förutom att hundarna flåsar mycket.Ska leta inf. på nätet men skulle vara intressant att höra om ngn av er vet mer .
 
Sv: Hjärtmask

Hittade inf. på en gång att det inte förekom här, men hur är det nu när det blivit så populärt att importera hundar från andra länder? Kollas hundarna innan dom kommer in i landet?
 
Sv: Hjärtmask

Det finns olika sorters hjärtmask.
Vad jag minns så har en snällare variant funnite hos mer än en hund på Koster.

mvh
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: Barrow
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 941
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 231
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp