hjälm, handskar och plastrong....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cettan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 255
C

Cettan

Jag håller på att uppdatera min tävlingsutrustning och har lite problem med att hitta allt... Min hjälm börjar bli sliten så det är dags att köpa en ny. Men det är ju en hel djungel när man ska köpa hjälm. Och dessutom är nästan alla hjälmar i affärerna sådana där GPA hjälmar numera. Och jag som är dressyrryttare är lite mer traditionell... :smirk: Jag skulle så gärna vilja ha en mörk marinblå CO hjälm, men de tillverkas tydligen inte längre utan läderband... Någon som vet någon annan hjälm som ser ut som en dressyrhjälm? championhjälmarna tycker jag är så klumpiga...

Nästa fråga. Någon som vet vart jag hittar en cremefärgad plastrong? Gärna något ställe med internetutik... Och sen det sista, cremefärgade hanskar? Vart finns det? Jag har bara sett de där som nästan ser ut som ormskinn för runt 300 kr, tror de heter något på R... :confused: Det måste ju finnas fler sorter, det är ju många ute på tävlingar som har cremefärgad utrustning, vart köper de sina saker???:confused:

Sv: hjälm, handskar och plastrong....

Handskarna är Roeckel. Har ett par cremefärgade jag tävlar i. F.ö. de enda jag hittat som varit i SNYGG creme. Har skjorta från Kyra K.

"Min" affär hos mig har CO hjälmar kvar iaf, men ring runt bland affärer nära dig och fråga!

vad är det för affär då? Har de ingen internetbutik? Stockholm ligger ju inte så jättelångt bort annars så jag kanska kan ta mig en tripp dit. Men menar du CO hjälmar utan läderband som hakband? jag frågade någon på globen i någon affär efter dem, oc´h de sa att de hade slutat tillverkas förra året...

Det är en mindre affär lite utanför stan, jag ska dit om någon dag och köpa ny JW hjälm, kan kolla vad de har och priser då! ;)

Ja! Precis den hjälmen är det jag vill ha! Tack! Då finns den ju att få tag i iallafall.

Var så lite, som alltid annars ;) *vänskaps bamsekram*

Sorbe, du köper inte din JW hjälm utan att jag får komma med och kolla vara smakråd samt ta en titt i butiken med dig som sällskap. :) (kan då kolla på CO hjälmen åt Cettan då jag vet hennes storlek, har ju den storleken själv och vill se hur hjälmen sitter på mig).

Senast ändrad:

Jag hoppas att du hittar resten av det du ska ha Cettan, plastrongen fick du ju i julklapp nu av mig (trots att du sa att jag inte behövde :p men JO det gjorde jag vist!) bara att träna nu på att knyta den också :p . Det är tyvär handskar jag inte kan hjälpa dig med utan det får du fixa på egen hand :cry:

/Salinero - Håller inte med Cettan om att jag är kanske lite väl snäll :D

Charles Owen hjälmarna har ju visserligen slutat tillverkats men jag tror inte att de är helt omöjliga att få tag på. T.ex. så har det ju sålts ut lite CO Showhats etc. för halva priset ! Här har dom sålts ut för kanske en femhundring på Granngården. Har själv en sådan (min är dock köpt för några år sedan till ord. pris runt 990:-) men dom är gudasköna och snygga :love:

Handskarna du tänker på är Roeckl, dom finns i creme. Jag har själv ett par sådana fast bruna (haft svarta också men dom har nån :devil: snott...) Men man får helt outstandig grepp men dom och dom är superbra och rida med!

Plastronger, skjortor etc. tycker jag Kyra K har många fina. :)

Plastrong har Cettan nu en (som jag skrev i inlägget ovan), Kyra.K champagne färgad för att vara exakt, och bättre kunde det inte bli då den matchar hennes skjorta perfekt :D

Ah det missade jag. Men det var ju bra! :D Snällt av dig ;)
Det var precis en sånn där champagnefärgad kyra k plastrong jag tänkte på :D

Ang hjälm så finns det på Equinet, bedtällde själv därifrån nu i veckan! :)

Cettan skrev:
Och dessutom är nästan alla hjälmar i affärerna sådana där GPA hjälmar numera. Och jag som är dressyrryttare är lite mer traditionell... :smirk:

Jag var på dressyrtävlingar i Norge i somras och då hade minsann nästa alla dressyrryttare gpa hjälmar! så det så :smirk: haha

Jag kan nu tyvärr meddela att det finns typ EN kvar överallt i Sverige, typ en i storlek 62. Allt är slutsålt då dressyr-sverige har agerat gamar nu sista året...

Hon som äger hästaffären här hos mig har kollat upp det och ringt runt. Tror faktiskt hon var den som köpte upp de allra sista! Hon har inga kvar i affären heller! :(

köp JW hjälm, snygg till alla tillfällen i klassisk!

Hon ska tävla dressyr och vill ha en sammetshjälm som det inte är läderband på..

Liknande trådar

Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka