Hjälm med ventiler

Sv: Hjälm med ventiler

Jag har jobbat i hästsportbutik och vi var ALDRIG med om någon som tappade en hjälm, vi höll noga koll när folk provade.

Jag har idag ridit med min nyinförskaffade Troxel Spirit Plus. Den är inte så vacker :angel:, men det luftar skönt genom ventilationshålen nu när det är så varmt! *pust*
Snygg är man inte i den, men får väl trösta mig med att en del fälttävlansryttare använder den modellen på hjälm... ;)

putt putt, nån som har den hjälmen eller har nån annan form av erfarenhet typ ryktesvägen.
Den skulle passa min plånbok..

Lästa att en skrivit här att euro-lite inte fungerade... Men är det ingen som har den som kan säga sitt?

Har en Lamicell Transformer och den är bara helt super. Sval och skön att ha på sig (har inte blivit svettig i den ännu trots att jag ridit i 27 graders värme) . Väger mycket lite. En helt underbar hjälm.

Jag har en snygg ventilationshjälm men tro mig, den hjälper ytterst lite mot mina svettningar. :eek:

Såsom glasögonbärare har jag ofta bekymmer med imma på glasögonen i min vanliga ridhjälm. Har lekt med tanken att köpa en ny, denna gång med ventiler men löser detta problemet? Har ngn med glasögon bytt till t.ex GPA S A och noterat ngn skillnad i im-avseende? Skall jag istället behålla min gamla hjälm och ge fasen i att andas så mycket istället...

kl
Kan tänka mig att Lamicell Transformer är ett bra billigt alternativ till flugan. Har ingen erfarenhet av Transformer själv, men den ser skön och sval ut!

Jag tycker att Speed Air är den ända hjälmen värd att kallas ventilationshjälm.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka