Hjälm tips

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Choklad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 731
C

Choklad

Nu rä det vekligen dags att köpa ny hjälm men jag har lite problem att hitt anågon som passar min huvud form, oftast är det lite för runda dvs att när hjälmen är lagom på längden (panna/bakhuvud) så är det glapp på båda sidorna jag kan köra upp flera fingar mellan huvud och hjälm, den som jag har haft som sitter bara är Champion Showring men den verkar vara omöjlig att på tag på där jag bor nummera (går säkert att beställa, men jag är ingen postorder människa om jag kan undvika ;)) så jag undrar om ni har några tips på andra hjälmar och gärna ungefärlig prisklass också.

PS. Höök går bort, vill inte ha desas prylar. DS.

Sv: Hjälm tips

Charles owen john whitiker formar sig bra efter huvudet fast den kostar ioförsig över 2000Kr så e lite dyr

Sv: Hjälm tips

Jag testade GPA och den gjorde så att den satt bra pann-bakhuvud men stack ut på sidorna, så jag har en JW, den sitter som en smäck på mig!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
M
Utrustning men, jag har ändå en undran. Finns det någon hjälm, någonstans i detta avlånga land, som ser ut som en klassisk dressyrhjälm (typ...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: MataHari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka