Sv: Hjälm tips???
En hjälm som jag blev tipsad om och numera äger är en Eurolite (tror jag den heter) hjälm. Billig, tror det var 600 eller nåt, men den hade fått väldigt bra på testerna. Bättre än en del mycket dyrare (har för mig att charles owen nämndes men vågar inte svära på det).
När jag köpte den sa hon att den hjälmen passar väldigt många huvuden och det tror jag stämmer. Har flera kompisar som lånat den och den har passat bra på de flesta. Jag tycker den är jätteskön och den är svart. Har iofs en svart (eller silvergrå, vilket man nu föredrar) plastrektangel där fram, men den tycker jag inte syns så mycket, inget jag stör mig på iaf.
Stövlar vet jag inget om, men jag har ett par Jacson skor och de är sköna, men de är inte precis vattentäta. Vilket jag inte hade förväntat mig heller eftersom de inte säger att de ska vara det. Tyvärr har de börjat spricka lite i det yttre materialet på foten där det blir veck när man sitter på huk. Men det är ju bara det yttre materialet, så det är ju inte hål eller så.
Men om du ska köpa stövlar så är det ju säkert skinn och det brukar ju vara lite tåligare.