Hjälm tips???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pimmen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 057
P

Pimmen

Jag behöver en ny hjälm!! Snabbt!! Jag har ramlat av med min alldeles för många gånger. De enda jag måste gå efter är att hjälmen måste vara svart och inte kosta över 2500:-

tips om inte allt för dyr säkerhetsväst?

Sen tänkte jag höra med er om ni vet hur kvallitén är på jacson stövlarna? de med snörning!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälm tips???

En bra hjälm tycker jag är Charles Owen, den vanliga, enkla modellen ligger på 1500:- Har den och den är underbart bekväm.

Finns väl många västar på runt 1000 lappen. Tror Race save (stavning???) ligger där nånstans. Bekväm och går att ändra lite eftersom den har snörning i sidan

Jacsons stövlar har jag ingen aning om. Jacson är väl ett ok lågprsismärke men det är just lågpris och ofta får man vad man betalar för...

Tack ska kika upp det!

jahaa ska kika upp det oxå!

jo iofs..

tack för svaret :)

Ett tips när du ska köpa säkerhets väst, ta inte någon "sköldpadds väst". Ett test de gjort i nån tidning visade att alla de västarna var mycket sämre än de "vanliga".
Angående hjälm finns det en i svart sammet med gråaktig luft intag där fram, de flesta jag känner har en sådan. De är jätte bekväma och inte särskilt dyra, minns dock inte vad de heter eller kostar... på tre hästar finns dom iaf.

ojj tack! Jag har varit på väg att köpa sådan.!

tack ska kika upp det :)

En hjälm som jag blev tipsad om och numera äger är en Eurolite (tror jag den heter) hjälm. Billig, tror det var 600 eller nåt, men den hade fått väldigt bra på testerna. Bättre än en del mycket dyrare (har för mig att charles owen nämndes men vågar inte svära på det).
När jag köpte den sa hon att den hjälmen passar väldigt många huvuden och det tror jag stämmer. Har flera kompisar som lånat den och den har passat bra på de flesta. Jag tycker den är jätteskön och den är svart. Har iofs en svart (eller silvergrå, vilket man nu föredrar) plastrektangel där fram, men den tycker jag inte syns så mycket, inget jag stör mig på iaf.

Stövlar vet jag inget om, men jag har ett par Jacson skor och de är sköna, men de är inte precis vattentäta. Vilket jag inte hade förväntat mig heller eftersom de inte säger att de ska vara det. Tyvärr har de börjat spricka lite i det yttre materialet på foten där det blir veck när man sitter på huk. Men det är ju bara det yttre materialet, så det är ju inte hål eller så.
Men om du ska köpa stövlar så är det ju säkert skinn och det brukar ju vara lite tåligare.

Senast ändrad:

Kan tipsa om Charles Owens nya västar! Köpte en för nån vecka sedan, otroligt skön och man kan faktiskt röra sej i den då den är gjord i gelé och formar sej direkt efter kroppen och sitter jätte slimmat. Den är BETA 2ooo testad och har level 3. Det kostar dock en del 2300:- fick jag betala för min men ojj vad skön, och desto skönare desto med använder man den. Men det bästa var nog att man kan ta olika storlekar på fram och baksidan för optimal passform! Det finns även axelplattor att köpa till, för extra skydd vid tex. fälttävlan.

Rekomenderar den starkt! :)

okei, tror jag har hört talas om den. okei, vart har du köpt den? Den verkar bra :D

okei, jo jag har hört att de ska ara sköna, okei , hjälper det att smörja in varje dag tror du? elle rhar du smörjt och se ha spruckit?
ska tänka på det!
tack så jätte mkt :D

ahaaa! vart köpte du den? den lät ju förbannat skön! ja men säkerhet får kosta! väldans smart!

tack för tipset :D

Mina skor är mer av modellen gympasko om man kan kalla dem för det. Det är alltså inga jodphurs. De är gjorda i typ och nåt syntetmaterial. Jag tror till och med att det är en barnsko, men jag gillade dem för att de var så smidiga och grymt sköna, och de fanns i 37 iaf.

Jag vet inte hur mycket man behöver smörja läder, men att mina sprack efter drygt ett år är jag inte jätteförvånad över. Syntetmaterial har ju inte alls samma hållbarhet och elastisitet som läder. Fråga när du köper dom hur ofta du ska smörja.

Skickar ett PM om hjälmen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
33
· Visningar
1 271
Senast: Sirap
·
Mat Jag behöver alla tips ni har på goda och nyttiga smoothies. Och vad har ni för mixer? Jag kör nu med stavmixer och det funkar absolut...
Svar
10
· Visningar
503
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
10
· Visningar
585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka