• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lady_flash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 71
  • Visningar Visningar 6 422
L

lady_flash

Detta är en hjälmtråd! Skriv vilken hjälm du använder och om du tycker den är bra.. eller om du har en jättedålig hjälm som du vill varna andra för! :idea:

Sv: Hjälm

Har haft en sammetshjälm från hööks. väldigt skön! hade den i flera år. Nu mera har jag en euro lite hjälm med "ventilation" eller vad det nu heter. Trivs super med den också!! fin på köpet!
om jag ska varna för någon hjälm så är det väl gamla hjälmar som inte är godkända enligt kraven. Om man ramlar av och slår huvudet med hjälmen ska man inte heller använda den (kasta!) kan vara spricka även om det inte syns...

Jag har en HORKA AIRSTREAM, ställbar. Svart, ser ut som en typsik hopphjälm

Superdålig, köp den absolut inte! Den sitter bara sämre och sämre, ställbarheten fungerar inte så ibland glider den upp och ner under ridningen. Den passar inte, 'ställbandet' går upp och det är svårt att hitta rätt 'inställning'. Får ångest varje gång jag sätter på den :banana:.

MÅSTE köpa en ny snarast. Men kan inte hitta någon passande hjälm för tillfället, till humant pris. Alla satt sjukt dåligt, jag fastnade mellan två strl. Det fanns dock en som satt perfekt, den där Pikeur för typ 3600. Dåligt va? Man borde ju priotera sin säkerhet. :confused:

Jag har Hööks Hi Lite Plus- hjälm. Den svarta. Är supernöjd med den, faktiskt den bästa hjälm jag nånsin haft! Efter jag köpte den kom den ju självklart i grå med... :crazy: Men lurar lite på att köpa den då jag skulle vilja ha 57 i stället för 56 då den känns lite liten nu... :o

GPA titan den är väl bra.
Har en sån som Malin B-J har med:)

Olympic Protector sammetshjälm. Tycker att den sitter väldigt bra och är nöjd med den. Skulle dock gärna vilja ha en ventilationshjälm också!

Jag har en sproilans ny GPA Titanium, har bara använt den en gång hittills men den är helt suveränt skön i alla fall :)

Har även en Charles Owen Showhat ("vanliga hakband, ej de i läder), den är jätteskön och sitter bra - gillar modellen! Dessvärre så blir den jätte varm, nästan kokhet på sommaren när det är varmt men annars gillar jag den!

En äldre Wemblyhjälm som ska säljas, den har några år på nacken då den var min första egna hjälm. Väldigt skön dock.

Troxel Spirit, en sådan hjälm har jag vunnit ifrån tidningen Hästmagazinet.
Den är bra, skön och känns "luftig". Har utmärkt passform och så har den varit med i flera tester med och fått mycket god kritik :) Är dock lite "ful" tycker jag :p eller jag är inte så förtjust i modellen. Men jag har tänkt göra mig av med den så småning om.

Har en hjälm köpt på granngården för en väldans massa år sedan i sammet, börjar bli dags att köpa en ny! Är väldigt stor och klumpig storlek 58. Har prövat lite hjälmar och då kunnat ha st 56 så jag vet inte om hjälmarna blivit större eller mit huvud som blivit mindre

Har en Charles Owen utan läderband och en med.

Köpte dessa för att de var de enda som fanns i min storlek, även om även dom är nästan förstora :smirk:

Trivs tokbra med båda hjälmarna :love:

Charles Owen John Whitaker, superskön och snygg tycker jag :smirk: Har någon billig också, Somerset tror jag den heter.

en IRH hjälm...det är väldigt skön, haft den i snart 3 år nu..så den börjar bli lite sliten. den skönaste hjälm jag prövat iaf!

ska väll köpa en ny snart...en GPA eller CO tror jag..vill förnya mig lite!

Jag har en IRH-hjälm som är alldeles underbar :love: Lätt, smidig, sitter jättebra. Det enda negativa med den är att det tog ett tag innan delen som sitter över öronen formade sig, första veckan stack den liksom in i huvudet. Men efter lite "misshandel" så blev det ordning på det :devil:

Har även en vanlig sammetshjälm som är tillverkad av Olympic. Den är helt okej men jämfört med IRH:n så är den rätt varm... Dessutom verkar stoppningen tryckas ihop väldigt lätt, räcker med att man knölar in håret i den några gånger så känns hjälmen stor sedan.

jag har en John Whitaker. älskar den =) klart den skönaste jag har haft på mej iaf!! :love:

Jag har en Charles Owen showjumper med läderband som jag är mycket nöjd med. Har också en champion som är bekväm, men den är så tjockt vadderad att jag ser ut som en svamp i den! :o
Sen har jag en billig skithjälm för usg som inte sitter still för fem öre :smirk:

Jeg har CRW Hi-Lite plus fra hööks, den er stor i str men underbar :love:

Charles Owen W

Hjälmen är jätte bekväm och sitter perfect. Också tycker jag att det är snygg.

Jag har en gammal Champion Showring med sammetsklädsel och en Pikeur GPA. Tycker väldigt mycket om båda hjälmarna men GPA'n är svalast då den har luftkanaler och är lite lättare än den andra. Dessutom är den högre skuren bak så den minskar risken för att knäcka nacken om man skulle ramla av och landa olyckligt. (Var dessvärre en tjej här som gjorde precis det förra vintern. Hjälmen tog stöten så hade det inte varit för att "snippen" bak hade brutit nacken hennes hade hon levat idag..)

Har en GPA med silvrig ventilation fram, den är otroligt skön att ha på sig. Sitter perfekt, relativt sval och väldigt lätt. Nackdelarna är väl att den är lite dyr och ser ganska lustig ut när man tänker efter. Vill gärna ha en Charles Owen med läderband också, men det får vänta tills jag blir 100 år och rik... :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
657
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Blyger
·
Utrustning Varför finns det inga hjälmar längre som inte har ett ställbart spänne längst bak måste vara något som lätt går sönder tänker jag?! Vill... 18 19 20
Svar
399
· Visningar
16 560
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur