Widerberg

Trådstartare
Nu börjar det allt bli dags för en ny hjälm, tyvärr. Trivs urbra i den
jag har nu men den åker i golvet liiiite för ofta för att jag ska våga
ha kvar den :angel:

Iaf så har jag nu en Hi-Lite Plus från Hööks, hade helst köpt en
likadan men jag vill inte ha grå ventilationsgrej på svart hjälm :D
(har en grå hjälm nu men tröttnat på den färgen haha)
Så vad finns det för liknande hjälm(lätt och som känns sval), men där allt
är samma färg? Får inte kosta för mkt heller, max runt 1000 kr.

Sv: Hjälm

Jag har en Kavalkade-hjälm, köpt på Börjes. Samma stuk som Hi-Lite-hjälmen. "Ventilationsremsan" är inte i exakt sama färg som övriga hjälmen, svart, men den sticker ut betydligt mindre än Hi-Lite (och samtliga "original"..).

Jag trivs jättebra i den och den kan rekommenderas! Vettigt pris, kostar runt 650 kr.

Tillägg: Såg att du bor här nere i krokarna och då undrar jag om inte Stallshopen har såna hjälmar (kan vara lite dyrare dock, fast från Börjes tillkommer ju frakten), men jag är inte säker..

Senast ändrad:

Finns väl en sk IRH hjälm på hööks. Tror jag...eller har jag mixat det nu...
Iaf såg jag en ATH på lantmännen i svart med svert ventilation..

Själv köpte jag en tvåfärgad brun märke Euro-lite :D Supersnygg!

Det är tree hästar som har den. Så om du kollar med dem vilka återförsäljare de har så är det lätt att hitta. Jag ringde dem. Så fick jag veta vart jag skulle gå :D

Liknande trådar

Utrustning Efter alla dessa diskussioner om gamla hjälmar osv. Insåg jag att en ny hjälm vore på sin plats, även för min del... Men nu till det...
Svar
9
· Visningar
5 432
Senast: Rosett
·
M
Utrustning Hej! Ska köpa mig en ny hjälm men är lite i valet och kvalet... Vet inte om jag ska satsa på en bra ventilationshjälm - Uvex Uvision...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: Mizzeh
·
Utrustning Då var det dags för en ny hjälm då den gamla överskridit sitt "bäst före-datum" på tok för mycket. Nu velar jag mellan de olika...
Svar
18
· Visningar
3 912
Senast: Nomina
·
Utrustning Har nyligen köpt ny häst och tusentals saker till honom, och nu känner jag att det är dags att uppdatera även min egen utrustning. Men... 2
Svar
23
· Visningar
2 871
Senast: Melina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka