• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare liinda_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 10 388
Sv: Hjälm

Du skrev att hon "nu mera hade en flughjälm" men hon red ju med båda! ;)

såg också det. fast jag tyckte det var ett mindre märke än den bilden. Ett litet silvrit märke som Mailn och Michael Whitaker hade.

kl
Jag tycker att Tina Lunds nya hjälm är skitsnygg! Det blir nästan att man tittar mer på den än på hästen...:D

det är tina som gör dem ju.. märta skickade sin till tina o fick den "glittrad"

Linda hade den jag har, en Charles Owen Gr8.

Den är så fin :d

ok... men det var en av systrarna iafl... mest de ja ville få fram men ok det är charlotte

ok en bara för glittret då?? inte med inköp av hjälmen?? fy fan vad dyrt annars... hur gör dom med det? limmar på något el??

De använder swarovskikristaller (sånna som man använder för att bling-blinga till sin mobil) och bränner fast dem på hjälmen.
4000 kr för bara smyckningen.

Gäller att man är rädd om sin hjälm så den inte försvinner! ;)
Men rätt stor chans att hitta den i så fall eftersom man brukar ju göra dem rätt personliga.

Vadå, kostar det alltid 4000 spänn och göra det? Skulle jag lämna in min flughjälm så skulle jag ju bara vilja att hon skrev mitt namn me blingisar, och inte bombarderade hela hjälmen som om den vore en julgran :confused:

Menar, det borde ju bli billigare ju mintre stenar (kristaller kanske det var) hon använder? eller?

Asså, stenarna kostar ju inte så mycket, men på en vanlig GPA Titium är det runt 2500 stenar som bränns fast, sen tar hon ju betalt för arbetet också.

*Borde lära mig läsa*
Priset varierar på hur du vill att hon ska göra! ;)

Senast ändrad av en moderator:

ok men det är alltså sten för sten som dom sätter på?? har inte lyckats komma i närheten ännu av en "blingad" hjälm.. vore så fint o ha en.. kanske man kan fixa själv... hmm ne!

Klart det går och fixa själv :D. Bara det att man kanske inte vågar det med en hjälm som kostar så mycket som flugan gör...:angel:

de va de ja tänkte på menm min gpa är ju nåt år nu så det får endå bli en ny snart då kanske man kan testa!! haha

Man kan ju prova limma först! ;)
Inte med Karlssons klister kanske, utan bara limstift som håller en stund så man ser! ;)

Våga göra det med min GPA, hade inte jag heller gjort :o.
Nä, jofan blir bra :D Eller min jacson IRH, haha vad snål jag känner mig.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 343
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka