• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 824
L

lill_flesky

Behöver en ny hjälm, men vet inte alls vad jag skulle kunna tänkas köpa för märke och modell.

Vill ha en hjälm för hoppning och uteritt, den ska vara lättskött och gärna med någon typ av ventilation. Kan tänka mig att betala absolut max 2000:-, men gärna mindre.

Mitt huvud är ganska runt, så hjälmar som är mer ovala eller äggformade går fetbort, dom trycker på min panna så jag får grym huvuvverk. Det viktigaste är att hjälmen är bekväm.

Så vad är värt att titta på för märken?

Sv: Hjälm

Hööks har billiga för cirka 600 tror jag, med bra ventilation.

Jag har en Jacson IRH, enligt mig är den både snygg och skön ;)

Jag ska också köpa en ny hjälm. står och väger på om jag ska köpa en jacson IRH eller om jag ska kosta på mig en GPA när jag ändå köper en ny ( känske är bättre i längden att köpa en GPA )

Jeg ville brukt litt ekstra penger og kjøpt meg en GPA hjelm.
ELSKER hjelmen min!
God å ha på, lufting og så lett at man nesten glemmer at man har den på hodet ;)

Min mamma har väldigt runt huvud och ahde svårt att hitta hjälm men min Euro LIte passade bra, de är rätt fina och kostar inte över 1000 :-

har en hi lite plus CRW hjäl från hööks.
Tycker den är superbra! skön och rida i och blir varken för varm eller för kall. Och den enda hjälm som jag inte ser ut som ett fån i. :angel: Inte så dyr heller

Jag har en Horka Airstream Techno Sport. 695:-
http://www.agerstaridshop.nu/produc...d=173&osCsid=1e47ff63b20070ecf55d3f87b71e583f
Den är toppen tycker jag! (Det lilla jag nu hann rida med den innan jag for av och skadade mig.) Men jag har köpt en ny likadan. Den har bra ventilation och passar mitt runda huvud... Lättskött, välventilerad, skön, väger inte mycket och snygg! Äntligen en ventilerad hjälm utan sammet som inte ser ut som en cykelhjälm!! :bow: Horka har ju fler varianter på hjälmar också, de verkar passa runda huvuden, jag brukar ha samma problem som du när jag letar hjälm, de flesta trycker i pannan på mig eller också blir de för "breda"...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 182
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
543
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 952
Senast: Modest
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 900
Senast: mowglieee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur