• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare fall_out_girl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 033
F

fall_out_girl

Hej.
Nu ställer jag väll världens konstigaste fråga men får man tävla dressyr i en sådan här hjälm?
När jag köpte den kallade försäljaren dom "gammla" hjälmarna (ingen ventelation och den "gammla" sortens hakrem (eller vad det nu heter)) för dressyr hjälmar och det är därför jag ställer frågan.

Sv: Hjälm

Förstår inte vad du menar med den gamla sortens hakrem men den liknar min hjäl som jag har tävlat i mååånga gånger i dressyr dock bara på lättare nivår men jag antar att det är det du ska tävla också. :)

Jag är lite dålig på att förklara men jag menar dom gammla hedliga samhets hjälmarna utan ventelation och med nylån remmar eller vad det nu heter.

ja nu förstår jag :) men man får väl tävla i alla hjälmar vitt jag vet som break_a_leag sa.

Jo, det får du. Snygg hjälm förresten. Jag tror jag har en likadan..:D

Så länge hjämen är CE märkt så är den godkänd för dressyrtävlingar. Dock ska hjälmens hackrem vara i funktion vid all ridning på tävlingsplatsen. Det är det som står i TR fast lite annan formulering.

den klassiska dressyrhjälmen "kasken" brukar man kalla den i sammet utan ventilation med klassisk hakband.

De nya "sport" hjälmana med stora ventilationer används ju mer i hoppning. men som sagt alla hjälmar är tilåtna bara de är godkända.

Jag undrar också en sak. hoppas nån kan svara:)
jag ska hoppa en lokalhopptävling nu här snart i påsk. och det är A:0/A:0 och sen efter det står det /A .. vad betyder det ? :S

och en sak till., vad menas med Avd .., tex :
Avd 1: Rosett, plakett och hederspris
Avd 2: Ungponnyrosett

tacksam för svar :) <3

/A .. vad betyder det ? - Det är bedömningen i avd B- unghäst/Ungponnyavdelningen
och en sak till., vad menas med Avd .., tex :
Avd 1: Rosett, plakett och hederspris - Avd A - vanliga tävlingen
Avd 2: Ungponnyrosett - Ungponnyavdelningen Avd B

blev lite rörigt men hoppas du förstår...

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka