• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Suskiv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 282
S

Suskiv

Vad finns det för bra relativt billiga hjälmar?

Gärna klassiskt utseende (ingen cykelhjämsliknande sak med andra ord) och som passar på breda runda och ganska stora huvuden utan att för den delen se ut som en potta.

Mips hjälmen? Är den så bra som reklamen säger?

Sv: Hjälm

Vad finns det för bra relativt billiga hjälmar?

Gärna klassiskt utseende (ingen cykelhjämsliknande sak med andra ord) och som passar på breda runda och ganska stora huvuden utan att för den delen se ut som en potta.

Mips hjälmen? Är den så bra som reklamen säger?

Mips är väl ingen billig hjälm?? :eek:

Jag kör med Hööks sammetskask (CRW ventilationshjälm), den har man råd att byta ut även om man drattar av lite då och då... :angel:;)

Annars tar Börjes inte mer än 169:- för sin klassiska kaskmodell, men den har jag inte provat.

Vet egentligen inte vilken huvudform jag har, så jag kan inte säga om dessa hjälmar har rätt form för dig. Men de kan ju vara värda att prova.

Jag kör med Hööks sammetskask (CRW ventilationshjälm), den har man råd att byta ut även om man drattar av lite då och då... :angel:;)

.

Jag har lika dan hjälm, bra pris:D

Rusta och ÖB har billiga hjälmar, men vet inte hur bra de är men de borde ju iaf uppfylla kriterierna.

det var 10 år sen jag bytte hjälm senast (efter avdruttning) och nu var det som sagt dags igen.

Hööks låter ju bra, får nog testa dem. Jag har dum huvudform så de mesta sitter skumt :angel: Den jag har nu (ja den är rejält tilltuffsad) är en 10 år gammal börjes hjälm som ser ut som en potta på mitt huvud. Fast den gjorde ju jobbet när de väl gällde;)

Jag har ingen aning om vad mips hjälmen kostar - jag har bara sett reklamen. :banana:

det var 10 år sen jag bytte hjälm senast (efter avdruttning) och nu var det som sagt dags igen.

Tur att den höll denna gång då, du vet väl att det dämpande materialet försvagas med tiden och blir riskabelt skört redan efter 4-5 år... :idea:

Jag har ingen aning om vad mips hjälmen kostar - jag har bara sett reklamen. :banana:
Jag har för mig att det handlar om minst en tusenlapp, kanske flera? ;)

Jag älskar min från Eurolite. Ser ut som Hööks ventilationshjälm men den grå stripen längst fram är inte lika skrikigt silverfärgad utan ber subtil :D :p Kostar runt 700 kr. Vilken som är skönast vet jag inte.

MIPS kostar runt tusenlappen.
Dock tror jag att den kan vara värd dom pengarna (är trots allt inte så mkt om man jämför med andra hjälmar). Den är ju extra säker och dessutom snygg :d och så är den vad jag har hört väldigt "rund" i formen och borde ju då passa dig :)

Jag röstar också för eurolite! Dom är underbara :love: är inne på min andra nu :)

Jag röstar för Jacson (Lyx tror jag den heter). Den har guldfärgat sidenfoder på insidan och sammet på utsidan, samt klädda remmar. Kostar 4-500 på Citygross.

Köpte ny hjälm förra året och var runt på flera ställen, hade inte lust att lägga för mycke på hjälmen. Alla affärer utom en(som bara visade de tre dyraste hjälmarna) tipsade om samma hjälm.
Eurolite, de sa att den hade jättebra resultat i kvalitetstesterna, bättre än flera av de dyraste modellerna. Eurolite kostade typ 700. Den finns med en grå eller en svart remsa där fram, jag har med svart och den syns inte mycke alls. Jättediskret!
Jag har dessutom haft med mig flera kompisar till stallet som fått låna hjälm (vi har 6 hjälmar) men alla har tyckt att min hjälm passade bäst. När jag köpte den sa de att den passar de flesta huvuden, och det tror jag stämmer rätt så bra.
Tycker jättemycke om min hjälm!!!

Rusta rear ju ut alla hästgrejor nu, 50% på allt. Eller de gjorde iaf för 1-2veckor sen då de inte ska ha de kvar mer. Så jag hitta en helt okej hjälm där för 139kr. Perfeckt tkt jag, den liknar eurolite hjälmen och är ngt rund men skön. Perfekt pris tyckte jag ;)

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka