• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Silfra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 852
S

Silfra

Jag undrar vad skillnaden är på en GPA hjälm och en IHR hjälm, förrutom ptiset. Jag kan inte se någon skillnad.

Kan inte ni också tippsa om snygga hjälmar, ska köpa ny :D

Gärna bilder :bump:

Sv: Hjälmar

vet att GPA:n är gjord i nått speciellt en nått men kommer inte ihåg vad det va.. men sen så är ju GPA 1000000 ggr snyggare än svamp hjälmarna (IRH asså..) jag tycker att det är så mkt "massa" från pannan och ut tills skärmen börjar.. set ser liksom ut som dom har ett jättelångt huvud i profil.. hoppas nån fattar vad jag menar iaf.. :crazy:

Skilnaden är att GPA är originalet och IRH är en kopia. Dessutom är GPAn antagligen gjort av annat material.

Ja GPA är mkt snyggare! Jag tkr inte om kopior..... :mad:
GPA:n är gjord i nåt kolfibergrejs tror jag, typ att den går "aldrig" sönder. Eller att den formar sig på nåt vis, ja nåt sånt va det!
Det gör kanske inte kopian.

Tips på snygg hjälm: John Whitaker, marinblått till blondiner och svart till mörkare hårnyanser, det tycker jag är snyggast iallafall! :)

Gpa´n kan man väl röntga igenom, den är gjuten i ett enda stycke (det spricker inte, det blir sk. krossår/krossmärken istället) och den är gjord i kolfiber.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: Blyger
·
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 560
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
585
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025