• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ArdChuan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 1 863
Sv: hjälmar

Nej! Inte cykelhjälmar, de är så fula!:o
Speciellt de som alla elithoppryttare har på TV nu :eek:

Slänger in en lite fråga i tråden:
Är det ngn som vet var jag kan hitta en sådan där sammetshjälm, som liksom har en sluttande skärm...? Sluttande neråt liksom, mer än de "vanliga"? Har sett många på dressyrtävlingar som har sådana, o jag tycker de är jätte fina. Ngn som vet vart jag hittar en sådan, lr vad de heter/märke?
Gärna en bild också på en sådan, om ngn har det.

Tackar:banana:

Kommer inte ihåg vart jag köpte min på tre hästar, men det var länge sen:D
Men när jag var på Gekås i Ullarer för typ två veckor sen så fanns det sånna där, till jättebra pris:) .
Men de finns nog på ganska många ställen tror jag.

Du tänker förmodligen på Charles Owens showhat eller showjumper.
Tycker också den är den snyggaste hjälmen, nätt och mest smickrande för ansiktsformen.
Jwn är för klumpig baktill och gpa'n sitter "ovanpå" huvudet för att vara riktigt snygg :smirk:

ja har själv en Jw och en Gpa ;P Ja börjar tröttna på JWn nu eftersom alla har börjat ha den så får återgå till Gpa;P

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
656
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II