• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Decibell_Lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 68
  • Visningar Visningar 5 087
Sv: Hjälmar

Du vet att hjälmar är "färskvaror" och man ska köpa en ny hjälm ungefär vart tredje år.

hmmmm flyingehjälmen=)

alla som red runt i flyinge hade en då min kompis hade praktik där=)

en euro-lite=)

Nej... nästan alla jag kan komma på som rider i Flyinge har JW. Man blir nästan förvånad när det är någon som inte har det :angel:

nää det visste jag inte, har aldrig någonsin hört det. men det duger bra med min ändå. tänker inte köpa en ny på ett bra tag iaf.

Då är det ditt eget fel om du inte har en godkänd hjälm på ditt huvud om du flyger av.

Har du inte trillat av och slagit i huvudet hårt eller tappat hjälmen ordentligt behöver du inte byta, men gör du det bör du byta hjälm direkt.
När hjälmen får ett slag blir den svagare även om det inte syns och kanske inte håller nästa gång du trillar av.

ja men då är det ju precis som med en cykelhjälm eller hockeyhjälm. Har inte ramlat av och slagit i huvudet med den där hjälmen vad jag kan minnas, så det är nog lugnt.
Och med tanke på hur sällan jag rider, så kan jag lika hjärna dra på mig störtkrukan i sånnafall, för jag tänker inte köpa en ny hjälm för några ridturer i månaden, så är det.

Jeg har en GPA titanium (og en marineblå champion oppe i alt rotet på stalloftet) Samboeren min har lik til deg - HI LITE PRO fra CRW..

Jag har en IRH-hjälm från Jacson.

85053_13_22_p.jpg

:love:

Sen har vi några lite äldre Champion Showring hjälmar i skåpet..

Jag har också en Hi-Lite Plus från Hööks, en svart :D. Har också en svart CRW ventilationshjälm (typ vanlig, slät sammetshjälm) och en mörkgrön vanlig sammetshjälm, typ Somerset eller något :p Men båda de bör kastas då de farit i backen/bommar några gånger för mycket så jag litar inte på nån av dem mer ;)
Så nu behöver jag en ny sammetshjälm, någon som har tips på snygga och billiga? :p För dressyrtävlingar på klubbnivå och islandstävlingar framför allt :D

Jag har en Kavalkade Hi-Lite hjälm, helt underbar och till mycket bra pris. Idag har jag också köpt en ny sammetshjälm, Tuff Rider, att ha när jag tävlar dressyr.

Jag har också en sån där HI-LITE CRW hjälm från Hööks! Tycker att den är jättebra.. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: Blyger
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag har grottat mig in i detta lite och har en stubben equisoft. Längden är som på bilderna men tänker spontant att själva gjorde borde...
Svar
14
· Visningar
663
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka