hjälmkamera?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Miloni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 4 074
M

Miloni

Det hade varit så kul att ha en kamera att sätta på hjälmen, har sett så många filmer på youtube med sånt nu och blivit så nyfiken på hur folk sätter fast en kamera?

Finns det speciella små videokameror eller vad är det för typ av kamera folk använder tro?

Sv: hjälmkamera?

Vad är det roliga med det?
Inte menat som spydigt utan jag förstår helt enkelt inte vitsen:confused:
Filma ängen man galopperar över eller? Jag hade tyckt det var roligare om någon filmade mig och hästen NÄR vi red över ängen :)
Men jag kanske har missat ngt :D

Mvh JV

Dels vill jag ha det för jag tycker det är kul helt enkelt, och sen också för att jag vill kunna visa folket hemma ridvägar och lite känslan kanske att rida i skogen och titta på alla djuren man träffar på, för här iallafall kommer man älgar och rådjur och sånt väldigt nära på ett annat sätt än när man promenerar.

Sen får man iallafall lite känslan att rida över skog och mark och filma fina grejer helt enkelt.

En vanlig kamera att filma när jag rider har jag redan och filmer mycket av ridningen och visst kan man ta den men jag vill ha båda händerna fria när jag rider och vill inte riskera att tappa min kamera.

Att bara filma en galopp över ängen är jag väl inte så intresserad av direkt..

Ohh så häftigt det var Equilina! Nu har jag med hoppat. Har funderat på en kamera på hjälmen många gånger, NU ska jag skaffa en oxå! :D

Var ju någon som hade det som hoppade bana och knappast små hinder. Var lite kul.. pirrade i vissa hinder ;)

Jag har en sån kamera, men funderar också hur f*n får jag fast den på ridhjälmen? Följde med nått fäste för cykelhjälm, men det är ju inte riktigt samma sak *muttrar*

Jag hittade lösningen.... ni vet sådan elastisk halskrage till en själv... som man kan ha som pannband å div. jag tog en sådan å fick in i fästet å runt hjälmen, funka perfekt! *nöjd*

Vad är det roliga med det?
Inte menat som spydigt utan jag förstår helt enkelt inte vitsen:confused:
Filma ängen man galopperar över eller? Jag hade tyckt det var roligare om någon filmade mig och hästen NÄR vi red över ängen :)
Men jag kanske har missat ngt :D

Mvh JV
Vitsen med det? Jadu, när man vill filma sig själv men inte kan både rida och filma sig själv samtidigt?

Jag har själv använt hjälmkamera när jag hopptävlat och hade då även en som filmade när jag red, var riktigt kul att se båda filmerna i efterhand.
En annan vits med det kan vara att man vill att den som tittar på filmen ska få känslan hur det kan kännas av att sitta där på hästryggen?
T ex:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 430
Hemmet Vi har haft vår stuga första den här vintern och framförallt har det under påsken blivit uppenbart att många kör skoter in på vår tomt... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 069
Senast: Marita73
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka