Hjälmtvätt?

Solvira

Trådstartare
Hur funkar det? Min hjälm luktar inge vidare längre (efter de varma dagarna förra sommaren, så jag har dragit lite på det för jag har funderat över om jag inte bara ska köpa en ny :angel: ) så jag känner att jag verkligen behöver göra nåt åt det nu. Sprang av en chans in i det på affären, men fattar inte riktigt hur det funkar. Går det att använda på en hjälm som inte har utagbart foder?

Sv: Hjälmtvätt?

Jag kör med vanlig matt- eller bilklädseltvätt, då blir hjälmen inte blöt som när man tvättar med vatten. :)

Vet att en del kör den i diskmaskinen, men det skulle jag inte våga göra. Åtminstone inte med maskindiskmedel i och på hög temperatur...

Har varken diskmaskin eller bil, så inget bilklädseltvätt heller (och känns lite onödigt att köpa för bara hjälmen, annars var det ett bra tips!). Så varken eller känns som ett alternativ. Men funkar hjälmtvätten på nåt liknande sätt som bilklädseltvätten kanske?

Jag har Charles Owens hjalm tvatt (spray lodder) ser ut som bilkladsel tvatt.
Det fungerar jatte bra,hjalmen luktar bra och kanns inte acklig efterat.
Viktigt att man later hjalmen torka innan nasta anvadning :)

Tips! Nästa gång, köp en hjälm med urtagbart foder. :) Det ska jag göra, min hjälm luktar apa och det känns inte som om de där hjälmtvättarna gör så rent som jag vill ha det. :o

Ja, jag vet, men det var inte jag som köpte den här hjälmen. :p Och nu är jag fattig student som blickar mot en sommar utan inkomst, så det blir ingen hjälm på ett tag...

scrapmarran> Aha! Va bra. Då ska jag ta och testa det. :)

Det är säkert samma sak, om det är ett skum på sprayburk?

Jag har en "deo" i flytande pumpsprayform som kan sprayas i skor och hjälmar som luktar illa av svett och bakterier som blir, men den tar ju bara bort lukten och fräschar upp lite, den gör inte rent alls.

Så är det den typen du hittat så kan jag inte rekommendera den alls om du vill ha hjälmen ren.;)

Jag tvättar min i diskhon med oftast shampoo när den är riktigt sunkig men tar ett bra tag att torka.

Men min plan är att nästa ska vara men uttagbart foder

Jag tvättar också med schampoo. Hade speciella hjälmrengöringsprodukter förut men kemikalierna gjorde att det kliade som rackarn i skallen efteråt.

Jag tvättar också min hjälm (en JW) i schampo och sköljer ur ordentligt. Den blir som ny och luktar fräscht efteråt :-D

Tvættat en hjælm en gång i vatten och tvål. Mitt misstag var att lægga in den i torkskåp efteråt den krympte och gick inte att anvænda mer.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
849
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 007
Senast: Angel
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 890
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka