Hjälp! 15,5 " eller 16,5" vad ska jag ta tro?

Isabelle L

Trådstartare
Ska beställa en sadel och vet ej vad jag ska ta! finns i 15,5" och 16,5". Jag har haft 16" på min crates innan och den kändes rätt stor i sitsen...fast man lurar sig kanske lite på att hela sadeln är rätt lång och stor... :laugh:
har 17"-17,5" på engelska sadlar....

Va tror ni???

Snabba svar gärna, tänkte beställa i helgen :banana:

Sv: Hjälp! 15,5 " eller 16,5" vad ska jag ta tro?

Vad föredrar du? stor sits eller liten?
Själv har mina flesta sadlar vart 16 och jag funderar på att nästa sadel ska vara en 15,5 istället. Jag har provridit i min komips sadel som är 15,5 och den var helt ok. Men de är ju som sagt stor skillnad mellan olika märken och modeller.

hur lång är du? kände väl att man inte ville ha större än min förra sadel men det är ju som sagt olika från märke till märke. men dom flesta man pratat med tycker inte 16" är stort, jag är 170 cm och normalstor. kanke bara är jag somupplever det lite stort? :)

Har du ingen i närheten du kan låna en 15,5" av o testa så du kan bestämma dig, är själv liten, 157, har 38 i byxor, o jag tycker 15,5" var tight i sitsen, jag vill liksom kunna "glida" runt i sitsen, så jag tycker 16" är bättre, dessutom mer lättsålt om du i framtiden vill byta sadel.

16" är perfekt! det fanns bara 15,5" och 16,5" att välja på tyvärr. det är det som är kruxet. :grin:

det där med att den är mer lättsåld är ju smart! Har en 3-åring så det kommer väl inte passa i all evighet :)

Senast ändrad:

Det var konstigt, vad är det för märke på den sadeln då, kan du inte prova den innan du bestämmer dig för köp, el begära öppet köp.

Jo, det är pool saddle från börjes så det är öppet köp. Ska beställa idag och det blir en 16,5" till att börja med. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag är helt ny på engelska sadlar då jag tidigare använt western sadlar! Med min nu första unghäst så ska jag vänja vid sadel och har...
Svar
8
· Visningar
877
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 854
Senast: Ramona
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 311
Senast: Tossa90
·
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
3 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka