hjälp ang Transport och takhöjd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 034
S

__Stilett__

vilka transporter har högt till tak, ange gärna ca mått och märken.

en häst på nästan 168-170 cm i mkh, hur högt har ni till era tak?

lite off topic, ange gärna vilka modeller m.m ni kan rekomendera. dvs bra transporter överlag.

tycker ni man ska köpa helt nytt släp eller köpa begagnat?
Vad har ni gjort eller ska?

Sv: hjälp ang Transport och takhöjd

__Stilett__ skrev:
vilka transporter har högt till tak, ange gärna ca mått och märken.

en häst på nästan 168-170 cm i mkh, hur högt har ni till era tak?

lite off topic, ange gärna vilka modeller m.m ni kan rekomendera. dvs bra transporter överlag.

tycker ni man ska köpa helt nytt släp eller köpa begagnat?
Vad har ni gjort eller ska?

Jag har en Kylinge på g, en Apollo och det är högt i tak på den. Jag kan inte exakt i mått, men den är rymlig uppåt. Det släp som jag tycker ser lågt ut är Ume, men frågan är om det inte är designen som gör det...?

Det lättaste är ju att kika runt på olika beskrivningar, då kan du se måtten.

Jag ska köpa ett begagnat släp nu, och det har jag gjort innan också, pga de höga priserna. Där kan man ju se begagnatmarknaden, hur priserna ligger. Ett märke som det är lätt att för reservdelar till, som håller bra kvalité och är funktionell håller högre pris, oavsett årsmodell.
De tyska och franska märkena är ju ofta rätt billiga och håller en relativt hög kvalité, men det är svårt att få tag på delar till dem...

//E

Min stora häst, som är runt 175 ska få en Böckmann Classic eller Comfort. Dom har högt i tak och är väldigt rymliga annars också.

Beror ju på prisklass du vill ha men boj har ju en extra hög. Fö så rekommenderar jag boj varmt...

Kollad epå några beg. släp idag och det blev köp av den ena.
Bara för att ja ställde denna fråga så hann ja inte ens läsa svaren.
ibland går det fort. :D

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 308
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker... 2
Svar
30
· Visningar
2 550
Senast: tuaphua
·
Utrustning Nu har jag tröttnat på att låna, hyra, pussla... Dags att köpa egen transport! Jag har två hästar just nu, men en ska troligen säljas... 2
Svar
30
· Visningar
7 449
Senast: Novalisa
·
Utrustning Ska köpa mej en ny transport och har nu svårt att välja Det jag letar efter är en glasfiber eller aluminium vagn. Alu golv ett måste...
Svar
7
· Visningar
2 438
Senast: mazariin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka