Hjälp, är så dålig på dressyrsadlar

Elliiiijot

Trådstartare
Hej har fått hem en ny sadel. Enligt tidigare fodervärd ska denna sadeln ligga bra dock hade hon en i vid och denna har x-vid men utbytbart koppjärn. Är så dålig på dressyrsadlar och tänkte ifall någon här tycker det är värt att ta ut sadelprovare elr skicka tillbaka den direkt?

Dåligt ljus att fota i så inte bästa bilderna.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180901_153336499.jpg
    IMG_20180901_153336499.jpg
    108,2 KB · Visningar: 158
Det känns som om kombon häst och Denna sadel blir en ostadig lösning. Jag tycker den ser för stor ut i framvalvet.
 
Hej har fått hem en ny sadel. Enligt tidigare fodervärd ska denna sadeln ligga bra dock hade hon en i vid och denna har x-vid men utbytbart koppjärn. Är så dålig på dressyrsadlar och tänkte ifall någon här tycker det är värt att ta ut sadelprovare elr skicka tillbaka den direkt?

Dåligt ljus att fota i så inte bästa bilderna.
Byt koppjärn till vid då och ta nya bilder. Det ser lite mysko ut men din fodervärd hade ju vid järn.
 
Onödigt mycket space vid framvalvet. Och ändå är sadeln snarare i bakvikt än i framvikt.
Det ser ut som om hela sadeln är för takformad, så att bossorna inte ligger an med hela sin bredd.
Precis som de andra skrivit så känns det som om sadeln ligger för högt "ovanpå" hästen vilket förmodlligen kommer att vara både ostabilt och ge ojämnt tryck.
 
Onödigt mycket space vid framvalvet. Och ändå är sadeln snarare i bakvikt än i framvikt.
Det ser ut som om hela sadeln är för takformad, så att bossorna inte ligger an med hela sin bredd.
Precis som de andra skrivit så känns det som om sadeln ligger för högt "ovanpå" hästen vilket förmodlligen kommer att vara både ostabilt och ge ojämnt tryck.
Håller helt med. Def i bakvikt och för takformad.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 083
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: __sofia__
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 299
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp