Hjälp att redigera bilder

R8n

Trådstartare
Skulle vilja ha lite hjälp med att redigera bort kvistarna på denna bilden som skymmer vissa delar av katten.

http://i30.photobucket.com/albums/c312/rattalskare/Bild261.jpg

Och på den här bilden vill jag får bort koppel + sele och gärna den gula skylten i vänstra nederkanten. Och helst även biten av det gröna huset men det är inget måste.

http://i30.photobucket.com/albums/c312/rattalskare/Bild290.jpg

Då bilderna ska tryckas på canvastavlor så vill jag ha så hög upplösning som möjligt.

Tack på förhand!

Sv: Hjälp att redigera bilder

Blir verkligen bilder där man klonat bort "störningar" fina i så hög upplösning som en canvastavla kräver?

Tyvärr kan/vill jag inte hjälpa dig då jag endast kan klona hjälpligt :(

Bild290ed.jpg

Orkade inte ta bort huset, det var lite väl stort så skulle ta en del tid.
Bild261ed.jpg

Säg till om du ser nått uppenbart fult så kanske jag kan fixa till det, lätt att missa när man stirrar på mindre delar av bilden.

Kan ändra lite kontrast och liknande om du vill ha mer effekt i bilderna.

Senast ändrad:

Tack!

Det jag ser/kommer på nu är svart katt, kanske kan man få huset lite mörkare? blicken dras ju dit bara för att det är ljust...

Flerfärgad katt, en del av kopplet syns till vänster om katten ovanpå grenen.

Bättre?

Bild290ed2.jpg

Bild261ed2.jpg

Skulle nog välja att croppa denna typ såhär:

Bild290ed3.jpg

Senast ändrad:

Frågar vidare här då ni verkar kunnigare än mig.

De redigerade bilderna har för låg upplösning för canvastavlor. Går det att fixa på något sätt eller är det bara till hitta på en annan julklapp?

Frågar vidare här då ni verkar kunnigare än mig.

De redigerade bilderna har för låg upplösning för canvastavlor. Går det att fixa på något sätt eller är det bara till hitta på en annan julklapp?

De har samma upplösning som de du laddade upp. Frågan är om du har dem i större format, men då behöver de redigeras om.

Någon som hade kunnat hjälpa mig att redigera bort människan på en bild åt mig? Jag har inget bra redigeringsprogram och vet inte heller hur man gör :crazy:

Kan du lägga upp en kopia av bilden så jag ser hur den ser ut?
Jag är som sagt inget vidare på att klona, men om det går at tbeskära bort kan jag absolut fixa det.

Är det upplösningen storleken på bilden eller pixlar per inch du menar när du säger upplösning?

När man ska skriva ut bilder vill man ha ett hög ppi värde t ex 300, ska man ladda upp på nätet räcker det med t ex 72. Bilderna du laddat upp på photobucket har ppi 72.

Nackdelen är om de inte finns i högre upplösning från början så kommer bilderna bli pixliga även om man ändrar ppi värdet.

Se själv och bedöm vad du tycker (redigerade lite i bilderna för att få bort det gråa i bilderna också):
01.jpg

02.jpg

Att ändra dpi:n gör inte att bilden blir skarpare, det finns ju inte mer info i bilden för att man skär den i mindre bitar så att säga. Det är originalupplösningen som är det viktiga Om bilden är minst 6Mpx så funkar nog 72 dpi också till en A3, men om man har en mindre bild till att börja med så börjar det bli pixligt om man blåser upp den i stort format.

Kolla upplösningen på din bild genom att högerklicka på den och välja egenskaper, under fliken "information" så finns både bildstorlek och upplösning. Kolla vad din bild har för värden. Vilken storlek vill du dra upp dem i?

Liknande trådar

Äldre Jag är med på dejtingsidan Badoo, och jag försöker lägga upp 2 nya bilder på mig själv. det är dom första 2 riktiga bilder tagna av... 2
Svar
24
· Visningar
4 763
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Har gjort det man inte ska. Försökt gå från svarthårig till ljus, på en kväll. Har läst på ordentligt, och trodde att jag med hjälp av...
Svar
9
· Visningar
9 751
Senast: zalleg
·
IT & mobiler Nu när jag loggar in på olika forum så ser jag inte de nya inläggen och trådarna som är startade efter i tisdags. Alltså, det står...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Jahopp, nu har då Gizmo kommit hit och ja, jag trodde det skulle vara jobbigt med en busig valp, men det här är ju rena rama mordet...
Svar
12
· Visningar
1 155
Senast: R8n
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka