Hjälp att välja digitalbox!

Rosett

Trådstartare
Bor i Comhem-hus och de som finns på deras hemsida är:

Motorola VIP1920
Humax CXHD-5000C
Humax HDPVR-1000C
Samsung DCB-P770Z
och
Samsung DCB-B270Z

Finns det nån som har nån av dessa? Vad tycker du/ni om den?
Det kanske finns andra som är godkända av Comhem, några tips?
Vad för funktioner har de olika boxarna? Jag vet bara att om man vill kunna spela in på en kanal och titta på en annan samtidigt så måste boxen ha dubbla tuners(?).
Vad är normalpriset på en box? Jag vill ju inte betala överpris. :D

Sv: Hjälp att välja digitalbox!

tillhandahåller inte comhem informationen om dessa boxar samt har tränad personal för att hjälpa dig att göra rätt val?

Kolla hemsidan. Överlag anser jag att ComHem är väldigt dyra, jämfört med vad man kan få från andra leverantörer med jämförbart utbud.

Vill du ha HD? Vill du ha inspelningsbar box?
Om jag minns rätt har ComHem en standardbox, en HD-box, en HD-PVR och en box med On demand-funktion.

Tvivlar på att comhem skulle välja att tillhandahålla en mottagare som i grund och botten är dålig, välj efter de funktioner du vill ha, som Covergirl säger, Vill du ha inspelning på hårddisk? vill du ha High Definition-upplösning? eller vill du ha en box med on demand funktion så du kan hyra film etc direkt i tv:n ?

http://www.comhem.se/comhem/vara-tjanster/tv/digitalboxar/-/5670/5670/-/index.html

(själv har jag motorolan, inte för att jag använder funktionerna, utan för att den följde med gratis. jag behövde bara funktionen "titta på tv med den" så det var det kravet jag ställde på den.)

behöver man ens en box om man har comhem? kabeltv alltså? vi har ingen box och kabeltv..

jag kan ju personligen säga att jag hade nog skaffat billigast möjliga.. det är ytterst sällan jag spelar in, och det jag missar finns iaf på online-play tjänsterna (Tv3play, 4play etc).. med motsvarande kvalite som vi får ut via vanliga kabeltv-nätet (ej hd).

Jag tycker att samsungboxarna har trevligast användargränssnitt av de jag provat på (samsung, sagem, mfl).. enkla att förstå och man kan titta på tv-tablån flera dagar fram i tiden utan att använda texttv i ett grafiskt gränssnitt med varje kanal på en rad.

On demand tycker jag är rent OCKER.. det är ju inte direkt billigt heller.

Ja om du ska titta på digital-TV med ComHem så behövs en digitalbox. Men ska du titta på de analoga sändningarna så behövs ingen box. Jag har ca 15 kanaler via det analoga nätet i mitt hus (ComHem-anslutet) så jag har valt att inte skaffa någon box (och därmed heller inget abonnemang).

Jag tror att jag har denna

Och jag är nöjd.
Spelar in det jag vill se på hårddisken löpande varje vecka, så jag behöver aldrig passa TV-tider utan tittar när det passar mig... kanon! :)

Men ska du titta på de analoga sändningarna så behövs ingen box. Jag har ca 15 kanaler via det analoga nätet i mitt hus (ComHem-anslutet) så jag har valt att inte skaffa någon box (och därmed heller inget abonnemang).

Det är så jag har det nu, ser analogt SVT1 och 2, Kunskapskanalen, Barnkanalen och SVT24, TV4 och Öppna Kanalen. Läste på Comhems hemsida att de släppt dem fria digitalt så man behöver inget abonnemang numera för att se dem digitalt, bara en digitalbox :laugh:

behöver man ens en box om man har comhem? kabeltv alltså? vi har ingen box och kabeltv..
Erat hus har nog en gemensam digitalbox för alla lägenheterna.
jag kan ju personligen säga att jag hade nog skaffat billigast möjliga.. det är ytterst sällan jag spelar in, och det jag missar finns iaf på online-play tjänsterna (Tv3play, 4play etc).. med motsvarande kvalite som vi får ut via vanliga kabeltv-nätet (ej hd).
Jag tror jag vill ha en som man kan spela in på för mitt bredband är så långsamt så jag ser aldrig på play.

KL

Nån som vet om man "måste" köpa från Comhem? Jag hittade en av Samsung-boxarna (Samsung DCB-P770Z) på prisjakt.se och där är den billigare än på Comhems sida. Hmm...just nu lutar det åt en sån. *grunna vidare*

Jag tror att jag har denna

Och jag är nöjd.
Spelar in det jag vill se på hårddisken löpande varje vecka, så jag behöver aldrig passa TV-tider utan tittar när det passar mig... kanon! :)

Tycker du att den låter mkt? Jag läste på ett annat forum :D att fläkten och/eller hårddisken låter ganska högt.

det är bara att köpa boxen där den är billigast, var bara väldigt noga att det är samma produktnummer.

Jag har likadan som Houdinie. Den låter en del, men det tänker jag bara på när jag stänger av den, när jag tittar på tv så stänger jag ute det bruset omedvetet. Men är man HiFi-bög med stora krav på det perfekta ljudet så ska man nog inte välja den, för då lär man reta sig på ljudet.

Jag har fortfarande inte bestämt mig. :o :D Lutar åt att det blir Humax HDPVR-1000C. Den är mer än 1000:- billigare på några internetbutiker än på Comhem men...om man köper från annan än Comhem och det sen blir nåt trubbel med digitaltv så kanske det blir svårt att få hjälp när man har boxen från ett ställe och sändningarna från ett annat ställe. :confused:
Hmm...:confused: Tror jag beställer den från AudioVideo (billigast) ändå...eller vad tror ni?

är man "hifi-bög" och förväntar sig såväl bild som ljud som är vettigt så tittar man inte på digitaltv... även om jag anser att en vinande digitalbox inte är okej.

Liknande trådar

M
IT & mobiler Hejhej! Jag har precis flyttat hemifrån, men det går inte att se på tv utan boxer. Jag har kollat runt på Telia, Comhem, Viasat och... 2
Svar
22
· Visningar
2 193
Senast: maxpower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka