Hjälp, behöver råd om läggning av 2-åring

Sv: Hjälp, behöver råd om läggning av 2-åring

Skönt att det går framåt:)
vi köpte en ny säng åt Isak idag så i morgon ska vi skruva ihop den, bädda och göra fint:) Spjälsängen får bli förvaringsutrymme för gosedjur, mest för att vi inte har någon annan plats för den.

Ska bli spännande att se vad han tycker om den och hur läggningarna kommer gå:p

Varför vill ni inte ligga med honom i sängen?

Vår dotter (snart 3) har gått från att själv säga att hon vill gå och lägga sig till attt vara ganska omöjlig att lägga.

Nu går det bätttre igen sedan vi tagit bort eftermiddagssömnen och bytt till fullstor säng. Vi läser sagan i sängen och ligger kvar tills hon somnat. Det går oftast ganska fort.

Nu somnar hon melllan kl 19 och 19.30. Sover hon midddag kan hon vara vaken 2 timmar till och dåt blir det ju ingen kväll kvar för oss.

Lycka till

Varför vill ni inte ligga med honom i sängen?

Vår dotter (snart 3) har gått från att själv säga att hon vill gå och lägga sig till attt vara ganska omöjlig att lägga.

Nu går det bätttre igen sedan vi tagit bort eftermiddagssömnen och bytt till fullstor säng. Vi läser sagan i sängen och ligger kvar tills hon somnat. Det går oftast ganska fort.

Nu somnar hon melllan kl 19 och 19.30. Sover hon midddag kan hon vara vaken 2 timmar till och dåt blir det ju ingen kväll kvar för oss.

Lycka till

Vi har 90 cm bred våningssäng, ibland har jag legat där med honom.
Men jag har märkt att de gångerna han somnat åt rätt håll på kudden sover han bättre, några gånger har han sovit hela natten i sin säng då. Jag tror att chansen är större att barnet somnar om när de vaknar om de får somna själva, eller själva i sängen iaf. Men det kanske bara är något vi hört...

Varför vi slutat sova hos honom är för att vi gjorde det när han först fick nya sängen, sen gick över i att sitta på golvet. Jag hade tänkt att vi så småningom kan sitta längre bort i rummet o sen kunna gå ut. Men det händer inte så mkt....

Jag tyckte också det var obekvämt att sitta bredvid så nu har vi en madrass bredvid där man kan ligga. Finns även kudde och täcke så man kan ligga där på natten om det behövs. Mycket skönt :) min man somnar 9 ggr av 10 :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 205
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 613
Senast: Tiger tok
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 931
Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 348
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka