Hjälp! Dålig i magen/tarm

Bengt1989

Trådstartare
Min hund har varit dålig i magen den senaste tiden, och haft en lös avföring. Han kanar på rumpen då och då också och jag har fastställt att det inte är mask. Vad är problemet? Jag provade att ge honom mer fiber och det funkade i ett tag men blev sämre några dagar efter igen.

Jag googlade lite på analsäckarna och inflammation i det området och jag kände efter och jag kände inte någon böld på någon av sidorna vid anus.

Ca 3 veckor. Jag har inte gjort något åt det tidigare eftersom jag trodde en ändrad diet skulle göra så det gick över, eller att det bara var något kortvarigt.

Han är pigg och glad annars så jag trodde det inte var något allvarligt, men nu när det håller på en längre tid blir jag orolig.

Det är inte heller helt löst. I början när han börjar är det normalt, och över går senare till mjukt.
Ger du foder med kyckling? Jag upplever att våra hundar får lösare avföring av kycklingfoder; speciellt vid dagens andra bajstilfälle. Av foder med lamm är avföringen fast varje gång. Våra äter torrfoder; Acana och Simpsons med lamm.

Det är inte heller helt löst. I början när han börjar är det normalt, och över går senare till mjukt.
Många hundar har sådan avföring. Om han inte haft det tidigare så skulle jag köra Canikur (som skrivits ovan) och se om det blir bättre.
Många hundar blir sådana i magen om de dricker mer vatten (som är lösgörande). Det kan hända tex när det är varmt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Golden retriever-tik på 2 år som nyligen fått diagnosen kronisk inflammation i tunntarmen. Jag känner mig inte trygg med...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 599
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?