hjälp fort! köpa freemax bomös?

mataii

Trådstartare
Jag har fått ett erbjudande att köpa en ny freemax bomlös i microsuede för 2500, då affären ska sluta sälja dessa. Det ingår stigläder och sadelgjord. Låter för mig som ett väldigt bra pris, då vissa internetaffärer tar 6500 för bara sadeln!

nu till frågan. Jag har läst att det är utbytbara koppjärn, men att man även kan ta bort dem. Jag är helt lost på detta område, och hon i affären kan inte så mycket om bomlösa heller, så jag rådfrågar er. Är detta en bra sadel?
Jag har ju i tidigare trådar frågat om råd om bomsadlar, men ingenting passar den rakryggade, runda damen utan manke. Kan detta vara ett bra alternativ då?

hjälp fort, då det bara finns två stycken kvar!

Sv: hjälp fort! köpa freemax bomös?

inte någon som vet något om denna lilla skapelse??:cry:

Har du kollat i tråden som heter något liknande Börjes nya bomlösa?

Läste lite snabbt om den och den verkar ju helt ok så om jag var du hade jag köpt den! Och det var ju ett bra pris så om du inte skulle vara nöjd med den så kan du säkert sälja vidare den utan att ha förlorat på det. :idea:
Tycker det är bra med utbytbara koppjärn och eventuellt så kan du ju ta bort det helt och håller om din häst inte har någon större manke.

ja jag kanske ska slå till....jag har lite beslutsångest :p
Det är väl alltid värt ett försök. Kan man köpa vilken padd som helst (som är till för bomlösa) eller måste det vara av just detta märke?

Kan man kanske till och med sy en själv? Tips isf, eller vidarelotsning till annan tråd om detta?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka