HJÄLP! han har fått en knöl!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Kissan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 796
K

Kissan

Hej, min häst har fått en knöl lite över bringan, knölen är liksom mjuk och går att röra på, någon som vet vad det kan vara?
//kissan

Sv: HJÄLP! han har fått en knöl!

inte så värst, kanske 1 cm i diameter

Har den kommit plötsligt eller kan hästen ha haft den ett tag utan att du märkt den förut?
Hur gammal är hästen?

kan inte svara på hur länge han har haft den, men jag tror att den är ganska ny. Han är 13 år

Kan vara en ink, fettknöl, annan tumör, insektbett, sticka som bildat en liten böld etc etc.
Kolla att den inte börjar växa snabbt, då ska man börja fundera på att ta bort den.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Jag har panik. Min vovva på 10 år har under några månader haft en mikroskopisk mörkt brun prick på huvudet som jag tänkt kommit...
Svar
6
· Visningar
796
Senast: Digbil
·
Hästvård Hej Någon som har häst som har tätt mellan tvärutskotten i ländryggen? Vår häst har fått kortisonbehandling och nu väntar arbete för...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: Smultron
·
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 406
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka