hjälp hjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pamme_Jaspin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 735
P

Pamme_Jaspin

jag behöver en ny sadel för den jag har nu passar inte min pålle längre.

vilken sadel är bra?
märken?

jag har tittat på en sadel som jag tycker låter bra (maxam allround fish)någon som har denna eller provat ??
vill veta hur den är och om den är skön att rida med?

har ingen sadel att rida i nu
väldigt tacksam för svar

Maxam :crazy:, vet jag inte. Du borde satsa på något med kvalité, typ Wintec eller Stübben. Finns att få tag i BRA begagnade. :)

Jag tycker att du ska ta ut en sadelutprovare som jag passa ut en sadel som passar både din häst och dig.

jag har tittat på några men de är så att min pålle har inte specielt mycke muskler för tillfället

de finns en som gör de med då får vi åka ditt och prova men han har inte mycket muskler pga att han har varit skadad och har gått på bete så ben kommer ju inte att passa honom sen när han väl har musklat upp sig eller??

Maxam är bra sadlar. Säkerligen i samma klass som Griffin för hästen, aningen sämre för ryttaren kanske.

jag har ju maxam nu som inte passar och jag tycker att den va bra både för mig och hästen men den jag har tänkt kan man anpassa sadlen på några sekunder

den finns på h--ks men de är ju frågan om man ska sattsa på den

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 272
Senast: Silje
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 347
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur