Hjälp! Hundarna parade sej!

verrdogan

Trådstartare
Va ska jag göra? kom på dom i akten och kunde inte bryta detta för dom satt redan ihop. Va ska jag göra. Tiken är inte min utan ja passar henne bara å ägaren trodde inte att de skull va nå problem då hon inte skulle löpa längre. Tji fick vi!

Snälla hjälp! Inga påhopp snälla. fick de på ett annat diskutionsforum där dom trodde ja ljög ihop allt.

Sv: Hjälp! Hundarna parade sej!

Du får nog tala om för ägaren som det är. Och sen att säga att ägaren kan ge en abortspruta om det inte ska bli valpar.

Har tikägaren lämnat hunden till dig när hon visste att tiken löpte/löpt så är det väl hennes eget ansvar.... Du kan inte göra mycket mer än talla om vad som hänt.

Ge tiken en abortspruta så fort det går.

Även om tikägaren trodde att löpet var slut, så har du som hundvakt och hanhundsägare ändock ett visst ansvar.

Ni kan ju dela på kostnaden för sprutan.

Jag har redan erbjudit mej att betala sprutorna. Ägaren tyckte bara att de hela va komiskt när ja pratade med henne för ja va helt hysterisk

vet så hur det känns :p
fast då va ju båda hundarna mina så jag hade ingen som jag kunde dela kostnaderna med :crazy: hehe men hoppas det fixar sig :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 384
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 921
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 845
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 590
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023