HJÄLP hunden spyr vatten

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mallotten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 15 684
M

mallotten

När ja kom hem i dag såg ja att de va vatten spyor i hela huset, å han hostar å spyr hela tiden, va kan ha hänt?? ja hittar inget han kan ha tuggat på, bör ja kontakta vet omgående

Sv: HJÄLP hunden spyr vatten

När ja kom hem i dag såg ja att de va vatten spyor i hela huset, å han hostar å spyr hela tiden, va kan ha hänt?? ja hittar inget han kan ha tuggat på, bör ja kontakta vet omgående

Ja det bör du göra!

Ja ringde veterinären nu han tyckte ja skulle kolla ner om nått fastnat i halsen, ja hittar inget :cry:

Då ringer du veterinären igen och frågar efter plan B, alt. åker in med hunden.

Om h*n dricker kopiösa mängder vatten kan det vara hypofysen (törstcentrat) som det är fel på,, min boxer fick avlivas pga en växande tumör där.. Han drack mängder med vatten tills han spydde upp allt igen.. Man fick portionera vatten tillslut ...

kennelhosta?

Min hund gick och hostade och spydde ner hela huset när den fick kennelhosta. Var faktiskt skit-risig....

Tänkte också på kennelhosta. Min blev som din. Hostade och spydde skum och vatten.

min hund gjorde likadant, spydde ner hela huset med vatten och de visade sig att hon hade magkatarr

Ja ringde vet igen men dom ville inte ha in honom eftersom de inte va några komiösa mängder vatten.. min svärmor hade en hund på besök för ett tag sedan som förmodligen hade kennelhosta, då tog ja inte me min hund å ja tvättade händer å kläder noga trots att ja inte hade klappat hunden. kan de smitta ändå?? han har slutat spy skum å vatten nu puh men ja ska hålla koll...Tack för att ni e så duktiga på denna sidan :bow::bow:

vår schäfer började spy och bajsa blod och ringde vet o han fick dropp o medicin för han va uttorkad de gick/går tydligen magsjuka bland hundarna

tänk på att kennelhosta kan vara farligt!

det finns flera hundar som har dött! så håll hunden under noggran uppsikt!

oftast går de bra, men man vet ju aldrig tyvärr

Han har inte diarrè så de e nog inte magsjuka, jag kollar tempen å så på honom å åker in vid minsta tecken på sjukdom oavsätt va vet säger.. kommer snart en ny valp i familjen så då måste han ju vara frisk..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 618
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 588
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Jag har anledning att tro att min hund har ätit hästbajs som en järv kan ha kalasat på före. Upptäckte järvspår på hygget bredvid...
Svar
11
· Visningar
1 170
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka